Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototräff Trollhättan med omnejd.

Produkter
(logga in för att koppla)

JonisBader

Aktiv medlem
Goddagens alla glada fotovänner!

Nu är det så att jag satt och kikade här i forumet efter träffar i Trollhättan. Men istället för att se om någon annan har besätmt något så tänkte jag att jag kan ju starta en egen tråd om ämnet.

Starta en intresselista, kanske?

Nu är det så att jag inte riktigt vet vad man gör på fototräffarna, mer än att man är ett gäng som gillar att plåta som träffas, fikar och går (eller åker) till något trevligt ställe och fotograferar.

Det kanske är allt det är, men jag tror att det kan finnas mer än så.

Men först skulle det vara intressant att se hur många som bor i ex. Trollhättan, Lilla Edet, Vänerborg etc. som skulle vara intresserade av att träffas och utbyta tips, råd och erfarenheter.

Eller kanske det redan finns en aktiv grupp någonstans som jag har missat?

Mvh Jonis
 
Jag är intresserad. Bor i Vänersborg. Det vore roligt om det även finns tjejer/damer i omnejden som är intresserade. Jag är medlem i Vänersborgs fotoklubb men vi är få kvinnliga medlemmar tyvärr. Det är roligt med "blandade sorter".
Hälsn Birgitta
 
Ja, det vore absolut roligt med blandade grupper.

Kul att så många anmält sitt intresse. Jag tror säkert också att alla här känner någon som de kan tänka sig att försöka få med.

Men vad ska man göra då tycker ni?

Träffas på ett ställe, gå ut och fota etc.?

Någon som har några förslag på vackra platser?
Att göra en resa till hunneberg kan ju alltid vara trevligt, det beror ju lite på om alla vill fotografera natur. Annars kan man ju också ta en promenad ner mot Gamle Dal i Trollhättan eller något liknande.

Sedan är det naturligtvis inte bara i Thn det finns fina områden att gå runt i så om någon har några förslag, fram med dom bara!


/ Jonis
 
Intresserad

Det låter kul! Är en fotointresserad "tjej" på 56 år, bor inte så långt från Trollhättan, så jag vill gärna vara med.Spelar ingen roll för mig om det blir naturfoto eller andra motiv.
Mvh Gro
 
Uddevalla här!! :)

Är redan med i värmlandsgänget WFS och ABF fotoklubb i Uddevalla, men jag hänger gärna på när jag kan. Har bott även i Vänersborg och Trollhättan men aldrig lärt känna vare sig omgivningar eller folk på nåt ställe speciellt bra så det vore kul. Om ni står ut med en värmländska förstås...
 
Vattenfallet på Hunneberg är väldigt klassiskt om man vill fota rinnande vatten. En tidig morgon vid elmörjan uppe på berget går inte heller av för hackor. Sedan kan man alltid åka upp till bergagården och fika eller vid bra väder grilla korv vid kolmilan.....

...om man nu vill vara på berget.... Men det brukar ju vara populärt =o)

Det är ju alltid trevligt att bara träffas, fotointresserade emellan, och språka lite om ditt o datt...

Caféer är det ju ont om, annars kunde man träffas på ett större sådant om man inte vill krångla till det. Blir kanske inte så mycket foto dock.

Till sommaren kanske slussarna i Trollhättan kan vara ett hett resmål! En räkmacka på slusscafét och en fotopromenad därefter borde locka de flesta om vädret tillåter.

Lite senare skulle jag uppskatta en resa till kusten. Fota blåsväder eller lugn solnedgång....

Jag är ju inte direkt naturfotograf, men i rätt sällskap är det mesta väldigt trevligt! =o)

Mvh /Peter
 
Tes skrev:
Om ni står ut med en värmländska förstås...

Det gör vi nog!
Jag gjorde min civilplikt i 10 mån som flygplatsbrandman på Karlstads flygplats. Ett väldigt härligt folk där uppe! ;o) Man fick lära sig att säga "elde" istället för "elda" och sånt... =o)

//Peter
 
Ett annat förslag är Fjordfestivalen här i Uddevalla.
Fikamöjligheter finns det också här och där på bl a Rådhuscaféet, det andra stället (minns ej namnet) som ligger vid torget, Cactus...

Själv är jag inte heller nån naturfotograf, men jag tar gärna tips och råd när tillfälle ges. Brukar föredra gamla byggnader, övergivna hus och dylikt.
 
Jag tänkte att nästa helg kanske kunde funka, 4-5 Maj, eller är det för tidigt månntro?

Har många/några tillgång till bil så kanske man kan mötas någonstans och sedan åka gemensamt till hunne- / halleberg

Annars kan man promenera ner till Gamle Dal. Det är ju inte sommar ännu men det är fint väder och om två veckor bör det ha börjat slå ut lite i träden, tror ni inte det?
 
För min del blir det tajt. Är upptagen både fredag och lördag. Söndag kanske?

Kan iofs meddela i samma veva att det är vernissage i Lysekils konsthall som börjar 5:e maj kl. 11 och håller på till 20 maj.
Det är fotograferna Daniel Wester, Kentaroo Tryman (båda finns här på fotosidan, den tredje vet jag inte) samt Andreas Johansson som ställer ut.

Jag ska dit på lördagen. Vill nån hänga på så är ni välkomna! Titta på bilder och kanske ta en fika och en promenad runt Stångehuvud om vädret håller.

Har bil! :)
 
Nu på söndag?

Skall hjälpa min syster att flytta till Norge just den helgen runt 4-5 maj. Är det för kort framförhållning eller är det möjligt att få ihop folk redan nu till helgen ex. söndag?
 
Nästa söndag hade jag nog kunnat, det hade varit riktigt kul. Jag har bil så jag skulle kunna plocka upp lite folk.
 
Hej Therese. Jag är intresserad av att smyga in mig i din bil på lördagen där, och jag tror även att det ska gå bra att ha fototräffen på söndagen.



Nu till söndag däremot så kan inte jag, men det hindrar ju inte er andra från att möta upp? Snarare tvärtom!
 
Jag tycker att vi spikar söndagen den 6e maj.

Gro undrade om det var någon som kunde med kort varsel nu på söndag så det kan ju också vara ett alternativ om någon vill det.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.