Annons

Fototips på Gotland

Produkter
(logga in för att koppla)

carl_fredriksson

Aktiv medlem
Hej!

Åker till Gotland om några timmar och kommer ha några timmar över på kvällarna.

Är det någon som sitter inne med tips för fina platser på Gotland för foto? Lite vyer och sånt som är typiskt för Gotland. Det behöver inte vara runt Visby.

tackar!

/Calle

I Visby finns ju en massa fint, bara att gå runt lite.

Om man åker till hoburgsgubben (längst söderut på gotland) och tar kustvägen (man svänger av höger från den "stora" vägen när det är någon mil kvar har jag för mig) så är det rätt kul landskap med en stor ås. Finns också en gammal sandstens"industri" med små bodar och gamla redskap, fungerar nog som en sorts museum på sommaren.

På vägen till hoburgen finns en del kvarnar och sånt som man kan ta kort på. Sen finns det en liten grusväg som går längsmed kusten i höjd med karlsöarna, kommer inte ihåg vad den heter dock...

På norra gotland finns Furilden som är väldigt stenigt och lite speciellt. Är man på väg dit kan man också åka förbi barläst som ligger på andra sidan viken sett från Slite. Där finns gamla kakelugnar m.m.

Vill man se ännu mera sten finns det bläse där gotland ring ligger (bana för bilar och motorcyklar), då kan man passa på att ta kort på lite bilar också om man gillar det.

Postar igen om jag kommer på något mer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar