Annons

Fototips i Edinburgh?

Produkter
(logga in för att koppla)

spots

Aktiv medlem
Kommer att åka på konferens i Edinburgh under fyra dagar och hoppas att få lite tid över till att fotografera.

Nu undrar om någon har tips på platser som inte ligger allt för avlägset från inre stadskärnan eftersom tiden kan vara knapp? Är intresserad av allt från vackra landskap till stadsmiljö.

Tack!

Edinburgh Castle kanske kan vara något att ta en titt på, ligger dramatiskt på en klippa. Man har även fin utsikt över Firth of Forth därifrån.

Edinburgh Castle kanske kan vara något att ta en titt på, ligger dramatiskt på en klippa. Man har även fin utsikt över Firth of Forth därifrån.

Slottet ligger mitt i stan va? Jag tror faktiskt att det ligger bakom hotellet i så fall så dit ska jag verkligen =)

Tack för tipsen! Såg att det fanns fler trådar om just Edinburgh också med lite bra tips.

precis! slottet är nästan ett måste.

sedan på andra sidan floden från slottet finns en riktigt häftig kyrka - kolsvart med långa spiror. var aldrig inne i den men kan tänka mig att den är riktigt häftig att gå in o kolla i.

Sedan arkitekturen i "gamla stan" nedanför slottet är häftig som attans. En av de trevligaste städer jag varit i måste jag säga!

Kyrkogård mm

Jag var i Edinburgh innan fotointresset vaknade på allvar. Försöker ändå dra mig till minnes vad jag borde fotat (och även fotade med en kompaktkamera som inte drog fram filmen. Därav inga foton)

Slottet är givet, och ligger så centralt man kan komma. Finns även någon gammal central kyrkogård med läckra stenar och dödskallar. Området Grassmarket är vad jag minns ganska fotovänligt, med färglada hus och dörrar.

Tack så hemskt mycket för alla tips!

Eftersom jag ska dit på konferens så finns det inte så mycket tid över till foto så då är det bra att veta i förväg ungefär var man bör ta sig en titt.

Åker nästa vecka så får vi se om det blir några bra bilder. I så fall lovar jag att posta några här i tråden. =)

Återigen, tack!

Nu är jag tillbaka från min resa till Edinburgh som jag varit på sedan i torsdags. Vill bara tacka igen för alla era tips och säga att jag fick ihop cirka 700 bilder på denna resa på allt från människor (gatufoto) till arkitektur och diverse sevärdheter. Otroligt mysig stad och trots att vi hade konferens så mycket tid gick bort så fanns det otroligt mycket värt att fotografera så det var inga problem att hitta fantastiska motiv.

Det är dessutom redan vår i Edinburgh. Gick bra att sitta i skjorta på uteserveringar och fika utan att frysa det minsta. =) Rekommenderas varmt att åka dit på en weekend eller så!

Mvh Andreas

Ahhh kom in här lite sent. Var där 1999 och minns stengatorna dom ringlade upp mot slottet med massor av pubar osv...Lägger du ut bilder ngnstans får du gärna peka på dem härifrån. :)

Hej, ja det fanns verkligen ingen brist på stadsmotiv. Ska ta mig i kragen och behandla bilderna så snart jag hinner, som alltid finns det mer RAW-data än tid. =)

Säger till när länk finns.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar