Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototest

Produkter
(logga in för att koppla)
Robin Gyllander skrev:
Blir man en bättre fotograf om man kan mycket om tekniken?

Jag skulle säga att det blir lättare att realisera dom visioner man har i huvudet om man förstår hur man kan använda tekniken. Det är en del hantverk i foto som man behöver behärska parallellt eller tillsammans med den konstnärliga sidan, en bra hantverkare kan sina verktyg.

Däremot så ger teknikkunnandet inget när det gäller den artistiska delen som komposition, att ha ett "öga" för motiv, berättarkonst m.m.
 
För att kunna förvärkliga sina ideer så behöver man veta hur man ska göra.

Jag vet vilka kläder jag vill ha och hur de ska se ut men kan inte sy dom för kan inte tekniken.


// Erik
 
73,6%.

Men jag känner mig kränkt och diskriminerad av den där Photoshop frågan (eftersom jag ju arbetar med andra program).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.