Annons

Fototävlingar för "normala" bilder, macro/natur etc?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sebastianr

Aktiv medlem
Tänkte ett bra sätt att lansera sina bilder eller sin sida vore att va med i lite tävlingar och hoppas på att komma topp 10 eller så, så att många ser bilden och kanske ser copyright/hemsidelänk och blir intresserade av mer.

Tyvärr är ju alla fototävlingar man ser enbart för såna där skumma konstnärliga bilder (som jag inte tar) och man ser aldrig någon vanlig fin macro eller naturbild bland de uttagna.

Finns det speciella sidor där det hålls fototävlingar som är lite mer öppna och inte bara är till för de konstnärligt invigda proffsfotograferna, där det vinnande bidraget alltid är en suddig svartvit bild? Struntar i om det är nån skvallerblaska eller nåt jättefint ansett, bara nån rolig tävling nånstans som når många ögon.

Vore kul. Alltid roligt att mäta sig lite med andra, få lite perspektiv på saker och ting, se vad andra gillar osv.

Tacksam för lite tips, om nån har några :)

Stockholm City har en tävling som heter Dagens Stockholmsbild eller nåt sånt. Vinsten är 2 biobiljetter men man får sitt namnpublicerat ialafall ;). Bilderna som jag har sett hitills har varit på riktig amatörnivå så ribban ligger inte så högt heller. :)

Dejavo skrev:
Stockholm City har en tävling som heter Dagens Stockholmsbild eller nåt sånt. Vinsten är 2 biobiljetter men man får sitt namnpublicerat ialafall ;). Bilderna som jag har sett hitills har varit på riktig amatörnivå så ribban ligger inte så högt heller. :)
Här menar du?

http://www.city.se/

Hittar nån länk till nån stor foto-sm tävling, men dagens stockholmsbild ser jag inte vid en snabb anblick. Fel sida jag är inne på eller?

Tack för hjälpen :)

Det verkar som att det inte står något på hemsidan om tävlingen :/. Jag hade ett nummer här hemma där det stod vart man skulle skicka sina bilder (mail) men jag kan inte hitta det längre, tyvärr. Du kan ju ta en tidning och kolla ganska långt bak så tror jag att du hittar tävlingen och mailadressen.
Annars så kan jag kolla det imorn och återkomma! :)

Jo det kan jag ju göra vid tillfälle. Har iofs inte så mycket superbra stockholmsbilder....mer naturbilder jag tar egentligen.

Nån som vet om några fler små tävlingar?
Aldrig fel med lite alternativ ju :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar