Annons

Fotostudio i Göteborg!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Sluter mig till kretsen som troligen skulle är intresserade. Eller snarare. Jag är intresserad men inte till vilket pris som helst.

Kan inte någon sammanfatta det hela. Antal intressenter? Ungefärliga månadskostnader? Vilken utrustning som skall köpas in? Osv.

Kanske lägga ut det på bloggen till o med.

Jag har eventuellt några känningar på lokaler, främst ute i högsbo/sisjön.

/Oskar

Om jag inte minns fel så ligger månadskostnaden på runt 2000:-.

Som medlem i Retuschera så vill jag bara påpeka att månadskostnaden per medlem just nu är 200:-
Så ni inte misstolkar Håkans inlägg ;)
Om någon undrar mer om föreningen eller lokalen så får ni gärna kontakta mig, eller någon av dom övriga medlemmarna som finns på hemsidan.
http://www.retuschera.se/

Mvh Jari Tammisto

ja hamnar det på 200 bagis i månaden så är ju det knappt nån pilsner, lite mer deg/mer spännande studio kan vi nog sikta på eller?

theseal skrev:
ja hamnar det på 200 bagis i månaden så är ju det knappt nån pilsner, lite mer deg/mer spännande studio kan vi nog sikta på eller?

Har du varit där?

Jag ger er bara ett tips. ta det eller inte, det är upp till er. Men i Retuschera så kan ni starta er verksamhet och fortsätta leta efter andra lokaler. Istället för att leta i ett par månader utan resultat.

Månadskostnaden ligger ju på ca 2000kr sen är det ju beroende på hur många medlemmar som man delar det på.

Tanken är ju att man skall ligga på så låga fasta kostnader som möjligt. För att kunna lägga pengar på själva lokalen och utrustning och på så ett göra den spännande.

theseal skrev:

Enfotograf skrev:
Har du varit där?

Jag ger er bara ett tips. ta det eller inte, det är upp till er. Men i Retuschera så kan ni starta er verksamhet och fortsätta leta efter andra lokaler. Istället för att leta i ett par månader utan resultat.

sant, tacksam givet för tips.

Jag har haft en del att stå i. Sorry.

Jag föreslår helt sonika att vi gör ett nytt försök med att sätta upp ett möte där dom som är intresserade dyker upp och där vi spikar hur vi vill jobba vidare med det här, hurdan studio vi vill ha och så vidare.

För att ha lite framförhållning föreslår jag torsdag nästa vecka (19 oktober) klockan 19:00. Lokal bestämmer vi sedan när vi vet hur många vi blir.

Hoppas att så många som möjligt har möjlighet att komma.

Inget intresse?

Om någon är intresserad, så skicka mig ett meddelande via min profil här så kör vi det hela via bloggen/maillistan i fortsättningen.

ang mötet 19/10 så är på, om tiden räcker, har lite svårt att planera just nu. (eller jämt om man frågar min fru)

Glöm inte mötet på torsdag:
Klara kök och bar.

Vasa Viktoriagatan i Göteborg.
Kl 19:00

Jag har en kamera på bordet.

Vi behöver prata om:

Hurdan lokal vi vill ha
Hur vi organiserar oss
Hur mycket vi kan lägga i månaden = vilken månadsbudget vi har.

Väl mött!

Så, nu är vi ett par stycken som seriöst vill jobba för att detta ska funka, nu är det dags att fixa en handlings plan och starta en förening.

Ser att ni är i tagen att starta en studio i Göteborg? Hur går det för er? Jag är eventuellt intresserad av att haka på. Finns det möjlighet för det eller e det fullt?

Mvh Anders

Vi håller just nu på att dra ihop ett gäng, skriva stadgar och letar lokal. Är du intresserad är det bara att haka på.

Kontakta mig för mer info om du är sugen.

-----------------------------------------------------------
MÖTESKALLELSE STUDIOKOOPERATIVET
Tid: Torsdag 30 November klockan 19:00
Plats: Barsidan, Kungstorget 7 ("baksidan" av Kafé Vallgatan)
Agenda:
§1 Mötets öppnande

1. Närvarande
2. Val av ordförande & sekreterare
3. Val av justeringspersoner
4. Registrering av övriga frågor
5. Godkännande av dagordning

§2 Nuläget

1. Vilka är med/hur många är vi?
2. Vilken sorts studio vill vi ha?
3. Ansvarsområden?
4. Diskussion om budget/lämplig månadskostnad per medlem.

§3 Bildande av förening

1. Genomgång och godkännande av stadgarna
http://studiokooperativet.blogg.se/071106162125_frslag_p_stadgar.html
2. Val av interrimistisk styrelse
3. Datum för första årsmöte för val av ordinarie styrelse, fastställande av medlemsavgift med mera.
4. Registrering hos Bolagsverket

§4 Övriga frågor

Vi har nu hittat en lämplig lokal på Norra Gubberogatan i Olskroken, ca 10 min från centralen. Ytan är på ca 80kvm upp delat på två våningar, 50kvm är nedreplan där det finns wc, pentry andra plan är på a 30kvm som idag används för kontor. Hyran kan va lite i överkant men och andra sidan anser vi att lokalen är så intressant så det kan va aktuellt ändå.

Så vi ser helst att så många som möjligt tar sig tid att komma nu på Torsdag för att försöka sy ihop något, eller att komma vidare i vår sökning av lokal.

Se nedan länkar för bilder på lokalen.

http://www.theseal.org/gallery2/main.php/v/misc/gubbero/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar