Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotostudio - Är rummet för litet?

Produkter
(logga in för att koppla)

elektra1

Aktiv medlem
Hej.
Har köpt ett fotostudiopaket.
Har det i vardagsrummet just nu. Men det blir
krångligt med springande barn och katter och väldigt trångt.
Har ett rum som står tomt. Men det är bara ca 3*3 meter.
Går det att ha studio i ett så litet rum?
mvh camilla

Hej!

Jag kan egentligen ingenting om detta, men det låter litet som du vill ta helkroppsbilder utan att få vidvinkelförvrängning.

Till porträtt med typ 50 mm och bilder på mindre prylar borde det inte vara några problem. Ställ motivet i ett hörn och kameran i det motsatta, med belysningen i de övriga hörnen, så utnyttjar du nog rummet bäst.

Men jag har som sagt ingen erfarenhet av studiofotografi.

Hej Har skälv ett rum på 4,5 x 3,5 och där går det bra att ta helkroppsbilder.Upplever att det är på gränsen för litet., men man får trixa lite , Skulle tro att ditt utrymme passar sig bra på halvkroppsbilder och barnfoto. Men jag önskar dig lycka till

Hej.
Har köpt ett fotostudiopaket.
Har det i vardagsrummet just nu. Men det blir
krångligt med springande barn och katter och väldigt trångt.
Har ett rum som står tomt. Men det är bara ca 3*3 meter.
Går det att ha studio i ett så litet rum?
mvh camilla

Du kan kanske stå utanför dörren om du ska ha helkropp. Själv står jag i köket och fotar genom hallen in i "studion" i min lilla lägenhet. För jag vill helst använda mitt fasta 50mm objektiv. Och då blir det till att backa lite =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar