Annons

Fotoskrivare Epson 890 eller 1290?

Produkter
(logga in för att koppla)
micro skrev:
har ni provat skriva ut fast programmet varnar att bläcket börjar ta slut? Det går att skriva ut många papper till innan det börjar synas att bläcket är slut. MVh Micke
Min 870 säger till på skarpen och vägrar skriva ut totalt efter ett par varningar. Så jag får aldrig chansen att testa utskrift med tom patron.
 
Papper hmmmm,

Det är kanske läge på en ny dusskusion beträffande papper...
Men det verkar ju vara lite liv kvar här.
Jag utlyser härmed om lite utbytande av erfarenheter och tips beträffande pappersval.

Jag har testat i princip alla epsonpapper och en hel del HP med ok resultat.

Men vill passa på att get ett kul tips om man vill göra en liten udda grej.

Svenskt Papper har en serie som dom (fantasilöst nog) valt att kalla "Det lilla kontoret". I vilket fall en serie papper av hög kvalitet för bläckstråleskrivare. Det finns bl.a. högblanka visitkort, dekaler (som inte rinner ut) m.m.

I vilket fall i den serien så har en lite udda modell på papper som dom kallar "Silverfilm" som ger en superb högglanskänsla, inramad blir det en lätt nästan holografisk ton. Prova tex ett porträtt (med hög kontrast). En klar hit!
Någon annan som provat?

Sen har Avery en ny serie som dom kallar
"Create & Print" med bl.a. T-Shirt transfers för mörka textilier, dvs, nu kan man äntligen göra sköna egna tryck även på en svart T-shirt! Helt Ok!

Som sagt några andra kul tips kanske?
 
Papper

Verkar finnas fler med förflutet inom pappersindustrin. Det finns säkert gott om papper från grossisterna som ger ett bra resultat.
Om man kollar bestrykningen på Epsons Supreme Gloss som jag anser bäst är den lite udda.
Känns som det innehåller mycket titandioxid eller liknande.
Andra högblanka ytjämna papper som Chromolux fungerar förmodligen utmärkt.
Jag har inte orkat ringa mina gamla kollegor på Papyrus men kankse borde jag göra det.

Hälsningar
MATS aLM
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.