Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoskolan i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Får reda på det nästa vecka.. bara att vänta o hoppas.. :)

Hm.. du kanske inte kom in därför att du bara var "sugen" De vill säkert att man ska vara mer engagerad i foto än bára så..?
 
Min flickvän var på intervju där förra veckan och hon pratade med en lärare som sa att dom inte la all för stor vikt på teoriprovet. Dom var mer intresserade av bilderna och av intervjun ifråga.
 
Danlo skrev:
Jaa, hur det gick... vet inte, men tur att det var så låg nivå på teori-provet! Jag var skitnervös för det!

På intervjun satt det fem pers o stirrade på en! Lite otäckt alltså..
Och när de bad en berätta lite om bilderna man skickat in kändes det som om de ville höra någon djup mening bakom varje bild.. USCH! Hallå?! Det är väl inte fotohögskolan det handlar om?! Nä just det! K O M M E R S I E L L T ! Just det!

Och kan ju säga såhär.. mitt liv är slut om jag inte kommer in.. Jag vill gå den där utbildningen så jävla mycket! Jag skulle fan kunna sälja min själ till djävulen.. Det finns liksom inget annat för mig, finns inget annat jag kan tänka mig att jobba med... Mcdonalds, Ica, Electrolux? NEJ! Det är fotograf som gäller för mig!

Det går nog om du inte sagt nått dumt.. ;)

om du kommer in när börjar utbildningen? våren/hösten?
 
haha, jo. Men jag använde ju inte riktigt de orden i mitt brev till dem...! Rolf som är antagningsansvarig sa att bilderna inte räckte till.
 
Utbildningen börjar i Januari..Jens, lite lustigt det där som Rolf sa tyckte jag.. jag tycker dina bilder räcker till.. Undrar vad de letar efter i bilderna liksom? Vad har mina bilder som inte dina har???
Har du några bilder på fotosidan som du skickade när du sökte in?

På intervjuerna var det flera tjejer där som bara tyckte foto var kul! De kom direkt från gymnasiet och hade knappt hållt på med foto.. lustigt lustigt.. hehe mitt favoritord :)
 
Senast ändrad:
Har kikat på dina bilder Jens och jag tycker de är riktigt bra, så att säga att de inte duger är nog rent skitprat. Jag kom inte heller in :( Hade varit riktigt kul om jag gjort det, nu vet jag inte vad det blir framöver.

Jag får väl maila den ansvarige och höra vad de hade att säga om mina bilder.
 
Hm.. länkarna är inte fullständiga tror jag.. "sidan kan inte hittas"

Skriv vad de heter i ditt/dina album istället är du snäll..
 
tjena killar. jag försökte också kolla på bilderna men det gick inte .(

Jag sökte med, kom på intervju den 7e dec, skit nervös och nu går man ju på nålar!!!! Ah kan de inte skicka brevet ngn gång! :)
 
Ja en aning.. :) Kikade på bilderna, de var ju jätte bra men det är alltid svårt att veta vad såna på skolor letar efter när de tar in folk..
 
Jag blev 2:a reserv. Inte för att jag tror att någon hoppar av. :)

Men det känns faktiskt som om det inte gör så mycket, eftersom jag ändå egentligen inte tänkt söka förrän nästa år (tog studenten i somras) och slängde iväg en ansökan en dag innan ansökningstiden gick ut. Har dessutom precis börjat jobba för en lokaltidning en del.
Men hjälp vad hjärtat bultade när jag öppnade brevet! Konstigt förresten, vi som inte kom in skulle ju få tillbaka våra bilder men det fick jag inte..
 
Förresten, skulle alla som är mina blivande klasskompisar kunna skriva ett hej här kanske? Det vore väl kul?! Wiiiie!!!

Hej hej, hemskt så mycket hej allihopa!!

Och du Jens, du ska nog inte var ledsen över att du inte kom in,med de sju bilderna du skickade in så får du nog ta det som en komplimang för antagligen tyckte de nog att du redan var färdig fotograf.

Hmm.. lustigt, är jag den enda som fått svar idag?
 
Senast ändrad:
Linnea, du kommer säkert in.. det är kanske ngn som kommer på att det inte är på skola de vill gå.. du får se! Håller tummarna för dej! Fotobranschen behöver duktiga fotografer som du :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.