Annons

fotosidans hemmaplåtare med digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

pete_samsonite

Avslutat medlemskap
tycker att denna sida håller på att fallera. är det mer än bara jag som lägger märke till att det bara e bilder på familj o hundar på denna sida snart? tycker att sådana bilder hör hemma i familje albumet o inte en fotograf sida som detta är? eller? jga är lite besviken på ledningen som inte sållar ut medlemmar o bilder som inte riktigt hör hemma här. är det ingen annan som har en åsikt om detta. eller skall man byta sida bara o sluta gnälla?

mvh en som vill verka och bli seriös.

"Bara bilder på familj o hundar" - var ser du alla dessa? Om du kikar på Bildkritik nu tex, hur många av dessa är egentligen familjebilder? Hur många fotografer som vi borde kicka? Häng inte ut dem här, men skicka mig gärna ett mail med de fotografer du tycker är helt fel ute.

Problemet är väl att när man börjar som fotograf börjar man med det som finns närmast; sig själv, husdjur, barn, fruktkorgen, fågelbordet. Intentionen från fotografen är nog att ta en bra bild men det blir inte alltid så intressanta bilder om man säger så.

Nu när jag klickade på bildkritik länken såg jag kanske en eller två bilder som hade lite nybörjarvarning men ingen som skulle passat i familjealbumet(komplimang till de berörda).

Den där "Välj ketegori" funktionen verkar ju lite buggig, tycker det oftast är nåt fel på den, kanske har den fastnat på husdjur?

Jag testade nu och först fungerde det inte alls att välja ketegori, det var samma bilder även fast texten längst upp ändrades till t.ex. "senaste 5 dygnen i kategori Motiv - Idébild/Kontrast/Färg", men nu helt plötsligt fungerar det igen.

Jag har för länge sedan slutat att med ambition titta på bilder eller lära av andras bilder här på FS. Fortfarande händer det att jag gör det då oftast enbart som förströelse.

Det kan vara ganska frustrerande att det verkar som om fotosidan helt saknar djup. Det är väldigt lite analys och diskussion om vad som händer i fotovärden utanför teknik och varför vi tar bilder. Där ligger photo.net långt före.

Jag tar inte bilder för jag älskar min kamera, jag tar bilder för det är en del av mitt liv och för att försöka ge nåt till andra människor.

Jag kan blädra runt på andra forum och hitta någonting intressant på minuter. Jag tror att det handlar om att det länge har varit en ganska dålig struktur för kritikpoolerna. Jag tycker att det kanske skulle behövas lite respektsregler. Dvs att man har en öppen pool, men starkt uppmanar till att genrefotografi ska hamna i sin egen pool.
Då kan alla hitta mer av vad som intresserar dom. Funkar inte det så röstar jag för ett totalförbud mot husdjur och lack och läder ;)

Funkar inte det så röstar jag för ett totalförbud mot husdjur och lack och läder ;)
Å jag röstar för ett totalförbud mot prettofotografer som "tar bilder ... för att försöka ge nåt till andra människor"!
;-)

(För säkerhets skull: Ta det inte personligt och ta inte illa upp. Jag är ironisk. Vad jag egentligen vill säga är att jag tycker det är lite obehagligt med dessa ständiga rop på förbud och censur mot sådant man personligen inte är speciellt intresserad av.)

Kan inte nån med gigantiskt ego, typ Börje Ahlstedt, komma hit och förklara att den här, den här bildan har jag tagit för att frälsa världen.

På nåt sätt vore det ändå roligare än att nån hela tiden förklarar att den och den funktionen i kameran är livsviktig och alla andra som inte tycker det är inkompetenta idioter.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto