jag tycker att det _verkar_ som om:
solnedgångsbilder=inte så "fint"
(om de inte är från ngt exotiskt land!)
Droppbilder=senaste "trenden" & bra betyg
Svartvitt=finare än färg!
Barn= behåll i ditt eget album
Natur=jättefint
antenner & störande grenar=redigera bort!
bakgrund=ska vara jämn & ren, ta med dig en färgad portabel bakgrund ut i naturen
Lite såhär känns det tycker jag, själv håller jag inte alltid med, jag har inte varit så länge på fotosidan så jag har blivit "indoktrinerad"
Men som jag skrev på fritt forum; vi vågar nog inte ge varandra för "dåligt" betyg.
Dock har jag själv blivit mer ledsen för en bild som inte kommenterats alls än för negativ kritik på en bild (om den är någorlunda konstruktiv/motiverad-inte bara "ful bild")
Jag tycker att denna "tråd"/diskussion har iaf givit många tänkvärda åsikter.
Det är klart att det kommer in otroliga mängder bilder av varierande kvalitet här på FS, men det som ändå fascinerar mig är alla bilder som får höga betyg som jag själv tex inte gillar, jag menar med det att det ändå finns väldigt många skilda åsikter. Om man "vågade" ge dåliga betyg i samma utsträckning som bra betyg så skulle vi nog se betydligt fler bilder med både femmor och tvåor (samma bild alltså) för folk tycker ändå så olika.
Tex så är jag (skrev jag oxå på FF) helt ointresserad av husdjur, därför ska det väldigt mycket till för att jag ska kommentera en sådan bild, vare sig den är bra eller dålig, jag hoppar helt enkelt över alla husdjursbilder. Det betyder ju inte att bilderna är dåliga! För er är det väl likadant i andra kategorier??
Jag tycker oxå att det märks att vissa bilder tilltalar tjejer och andra tilltalar killar (eller är jag ute & cyklar nu?) Dessutom tycker jag att killar verkar sätta teknik i första hand, tjejer sätter känsla i första hand _men_det har jag inget som helst belägg för, bara en "känsla" -eftersom jag är tjej då
...och jag menar ju absolut inte alla...så slå inte ihjäl mig nu....
detta är bara en reflektion från mig efter några månader här på fotosidan...