Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan bland skräppost

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Jag råkade välja Fotosidan till mina skräpmejl istälelt för ett spam, så nu skickas alla mina mail jag får från forumet automatiskt till mappen "borttaget" jag har nog gått in i alla möjliga flika o menyer, men kan verkligen inte återställa detta...

Någon som vet vad jag ska göra?

Kör med MS Outlook, inte Outlook Express.

Ganska jobbigt att mailen klassas som skräpmail och skickas automatiskt till borttaget...

Thunderbird kör jag med och där så får jag gå in i katalogen Borttaget och avmarkera mailet så hamnar det inte direkt i skräplådan ;)

mmm... men Outlook har inga markeringar på sina mappar.. :( Ja.. jag sliter mig i håret här... faaan vad jag hatar spam! skitmailet råkade ligga precis ovanför Fotosidans.. och så klickar man fel...

Ingen Outlook räv som vet hur man gör?
I värsta fall får jag väl byta mailklient... Grrrr

Gillade Eudora, men den har ju en jäkla bugg eller annan miss som gör den obruklig...

Hejsan Kalle!
Beror lite på vilken version av Outlook du kör med, jag anv. 2003:an, och då gör jag så här om jag ska ta bort någon från Skräppost-listan;
-> Gå till menyn verktyg och välj "Alternativ"
-> Under fliken "Inställningar", välj "skräppostalternativ
-> Under "Skräppostalternativ", välj fliken "Spärrade avsändare", där bör Fotosidan:s mail finnas med, ta bort dem därifrån, kanske t.o.m. lägga dem under "Betrodda avsändare", beroende på vad du känner för att göra.

-> Sedan kan du, när du är inne på "Skräppostalternativ" också kolla på fliken "Alternativ" och se att den ruta som överensstämmer med den säkerhet du vill ha är ikryssad.

Mer info i nästa inlägg...
/Milan :)

Edit; gjort ett par mindre tillägg/rättelser!

Senast ändrad:
Och en annan variant;
-> Gå till mappen "Skräppost"
-> Högerklicka på ett mail från Fotosidan och välj "Skräppost".
-> Klicka på "Lägg till avsändaren i listan betrodda avsändare"
-> Sedan ska du kunna flytta mailen till din inkorg och nya mail du får från Fotosidan ska inte sorteras som skräppost!

Tyvärr så kör jag med Outlook 2002.. under verktyg fanns inte fliken inställningar.. letar efter den på andra ställen också.. :(

Ditt andra alternativ fugnerar inte helelr eftersom jag inte har en mapp som heter skräppost... mailen går direkt till borttaget och under den kan man inte göra värst mycket inställningar...

Skrev lite fel...

Förlåt! Jag skrev fel... menade att du under menyn Verktyg ska gå in på "Alternativ" och inte inställningar... Inställningar bör vara en flik som du kommer till när du tryckt på Alternativ...

Det ska finna en textfil (som jag inte kommer ihåg vad den heter, men troligvis något i stil med "blocked") i Outlooks installationsfolder (eller en subfolder). Finn den, öppna den i Notepad och leta reda på fotosidan.se och radera hela den raden.

tyvärr fungerade inget av ovanstående tipsen... letade även efter filen du refererar till men ingen lycka... uppskattar dock all hjälp.. nu har jg dock helt sonika gått över till Outlook Express...

Någon annan mail klient kanske det blir i framtiden men jag har inte lösenordet till min mail från mitt webhotell (oderland) så jag kan inte konfigurera ett eventuellt nytt program..

Jag har alltså 2 konton.. Men jag ska ringa dom imorgon.

skit vad jag blir trött på alla lösenord man ska ha reda på, all spam o allt annat skit i världen...

Exportera ditt konto till typ skrivbordet sen kan dom flesta mailprog importera det kontot. Eftersom du som jag inte har en susning om password så passa på att lägga det på en backup ;) (Thunderbird kan iaf importera)

jao.. dom flesta kan imortera.. men tydligen så måste jag ha lösenordet från orderland kontot... så jag får fixa allt detta imorgon.. strul strul...

Usch tala inte om det...windows vägrade släppa in mig en dag...godtog inte password så fick ominstallera hela klabbet och det efterföljade mail jagandet efter konton,passwords och allt annat man hadde glömt att backa upp :( Hoppas det löser sig på smidigaste sätt för dig Kalle!
Mvh Anders

Är inte helt säker men tror att du kan gå in under Tools/Rules Wizard...
Där tror jag Junk listan hamnar som en regel.
Då kan du editera den regeln och ta bort oönskade adresser.

/EJ

Du har inget "fristående" spam filter, typ Norton. Kör med Norton internet security och då e de deras antispam filter som plockar mailen och inte Outlooks.

/Fredrik

Jag har tyvärr ingen lösning på ditt problem Kalle, men jag noterade att du stavat fel på Outlock

:):)

och visst, jag vet, jag är en urdålig skämtare ibland.

Verktyg -> Ordna.
Klicka på Skräppost.
Där kommer det upp lite text och en länk på slutet där det står, 'klickar du här', klicka där.. :)

Välj Redigera listan över avsändare av skräppost.
Markera önskad adress och väl Ta bort.

När jag endå har er uppmärksamhet så har ajg ytterligare en liten liten fråga.. dock kan jag leva med felet.. :)

I ett svagt ögonblick för flera månader sedan så var jag på expriment humör...

När jag får ett mail via outlook så kommer ett litet kuvert nere i högra hörnet av aktivitetsfältet. Just i denna svaga sek så högerklickade jag på den där kuvertet och valde "dölj symbol" eller liknande.. nu är den borta för alltid :( och jag kan baske mig inte hitta hur jag ska få tillbaka det...

Så kan någon tipsa om även det så har ni gjort min dag!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar