Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosemester

Produkter
(logga in för att koppla)

Svensson87

Medlem
Sitter och planerar lite löst vart skulle kunna tänka sig att åka på semster nästa år. Jag skulle vilja ha lite tips om vart man kan tänka sig få en fin fotouplevelse och vad man bör tänka på när man åker..

irland!
finns hur mkt fina gamla slott som helst, o fin natur.
kan tänka mej att skottland oxå platsar i den kategorin, funderar själv på en tripp dit.

Jag tror du kommer få lika många svar som personer... På de flesta ställen finns det nog något av intresse att fota.

I Kina så fotade jag sjukt mycket. Allt från maffiga storstäder med höga skyskrapor till natur som lämnade en utan andan. Samt naturligtvis rikligt med kultur (tex tempel).
Dessutom tyckte jag att folket var trevligt och maten väldigt god.

Om knappt två veckor åker jag (med andra här från FS) till Pripyat för att fota. Vilket jag tror (och hoppas) kan bli en oerhört spännande och annorlunda fotoupplevelse.

Så för att få lite kreativa förlag kanske du bör förtydliga med vad du föredrar (både inom foto och generellt).
Föredrar du varmt eller kallt väder, har du något emot strålande solsken, torr eller fuktig luft (var en enorm skillnad på Kina och Tunisien, trots att båda bitvis hade samma tempretur)?...
Gillar du att fota folk, städer, natur, etc?...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar