Annons

Fotoscanner

Produkter
(logga in för att koppla)

Nilea

Aktiv medlem
Har numera lagt digitalkameran på hyllan och fotar med systemkameran. Undrar nu vilken typ av scanner ni använder er av för att lägga in bilderna på datorn. Vore kul att få visa de alster som blir bra.

Canoscan

Hej! Jag har nyligen inskaffat en Canon FS4000 US som jag är Canon-nöjd med! (hoppas vitsen uppskattas!?) Men jag tror att det är som med det mesta. Man blir van vid det man använder sig av.

Ha det!

Har också en CanoScan 4000 som jag är nöjd med. Programvaran är väldigt lätthanterlig och bilderna blir för det mesta bra. När dom inte blir bra så beror det mest på att jag inte riktigt kan hantera alla finesser.

MVH
Greve Nickon:cool:

Jag använder en Minolta Dimage Scan Dual II som jag är hyfsat nöjd med.. hade inte riktigt råd att casha upp 8000 för en Dimage scan elite med ICE3 så jag fick nöja mig med en för 4500:- enda problemet är att det blir mycket jobb med damm & repretusch i photoshop. men man vänjer sig som sagt. Funderade på att ta steget till att gå över till digitalt men det fick bli en ny Dynax 800 och en filmscanner istället. Kändes som ett klokt beslut

Nilea skrev:
Har numera lagt digitalkameran på hyllan och fotar med systemkameran. Undrar nu vilken typ av scanner ni använder er av för att lägga in bilderna på datorn. Vore kul att få visa de alster som blir bra.

jag använder en Epson Perfection 1250 Photo A4 1200x2400 48bit Film 35mm USB
betalade endast 1500:- ger otroligt bra kvalité i förhållande till pris..snabb är den oxå :D kolla in bilderna så får du se resultatet! mvh/Kim

ps
som flattbäddsskanner är den ypperlig..snabb och mycket fin kvalité ;)
ds

Nilea skrev:
Hej

du också!? Fler o fler blir vi som inser att digitalkamerorna inte duger, Nej, tacka vet jag min F100, mycket ska till innan ccd tekniken utkonkurrerar den.

Jag använder en Coolscan IVED som jag är helnöjd med. Skannar dia, neg o s/v med stor behållning.

Nedan Fuji Neopan 1600 + svart damstrumpa. Lampbelysning, F100+85/1.8 glugg.

Mvh
Johan

Bilagor

• sv002_1.jpg
    sv002_1.jpg
    17.4 KB · Visningar: 584
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar