Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosafari på Lör?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, som sagt, tack alla för en kanondag! Kul/trevligt folk alla!

Kom av mig lite nere vid Ryssviken, ruggigt mycket/många intryck, risk att ramla ner genom genomrostade golvplåtar osv... Men blev i alla fall några bilder... Slänger upp en av dom här...
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    54.2 KB · Visningar: 422
Fortsatte sedan vidare, bl.a för att ta några bilder på polarens bil, klart svårt att fota bilar, men blev i alla fall några försök, innan...
 

Bilagor

  • 2.jpg
    2.jpg
    44.8 KB · Visningar: 416
... vi stannade till i Västberga industriområde, och ramlade på ett trevligt gäng som roddade runt gamla tåg, så fastnade vi där istället för att fotografera bil :-O

Kommer upp länk till alla bilder framöver..

..och ser fram mot en ny fotoutflykt någon annan helg!

//mvh Bengt
 

Bilagor

  • 3.jpg
    3.jpg
    44.7 KB · Visningar: 412
Senast ändrad:
K-Märk

...snart dax att k-märka pråmarna som fotoobjekt.

Någon som kan dra i en politisk tråd?


:)

r
 
Jo du, det där med politik har jag försökt en gång, det får räcka :(
 

Bilagor

  • rum-7346-40k.jpg
    rum-7346-40k.jpg
    39.4 KB · Visningar: 358
Läckra bilder!

Tack för igår! Trevligt att träffa andra fotgrafer.

Några återblickar från mig...
 

Bilagor

  • repet.jpg
    repet.jpg
    56.8 KB · Visningar: 302
Kanon trevlid dag, tack så myclet för intiativet och sällskapet.
Har inte hunnit sortera bland bilderna än, ber att få återkomma lite senare.
 
Har slängt upp mina bilder från i lördags här: http://www.benkar.se/album/Stockholm/Rysspramar/

Är då bara supersugen på att åka dit igen, nu när jag fått smälta stället en smula.... och/eller till lite andra ställen som är "övergivna", har efter/ut-forskat lite platser, både nära stan och lite längre bort, som kanske kan vara värda ett besök...

Är svårt att slå Rysspråmarnas miljö, men finns en del platser som antagligen är ganska så "övergivna", eller bara gamla, typ K-märkta" men ändå värda fotografera, om man ska tro efterforskningarna. Men tänkte inte skrika ut platserna publikt, men gärna spåna lite med er som var med i lördags.... ,-)

//mvh Bengt
 
Senast ändrad:
Nästa gång tar vi med oss lampor så att man vågar gå under däck, kanske till våren? Gamal färg, rostig plåt och lite rimfrost eller smältande is i samma komposition...
Jag har också kickat lite efter andra ställen, har inte funit några tillräckligt bra som är "publika". Men skall kolla lite på vilka stålverk i bergslagen som lagt ned, har lite känninag i branchen.

/Per
 
Nome Nescio skrev:
Nästa gång tar vi med oss lampor så att man vågar gå under däck, kanske till våren? Gamal färg, rostig plåt och lite rimfrost eller smältande is i samma komposition...
Jag har också kickat lite efter andra ställen, har inte funit några tillräckligt bra som är "publika". Men skall kolla lite på vilka stålverk i bergslagen som lagt ned, har lite känninag i branchen.

/Per

Pratade lite med en av hantverkskillarna som höll till på bryggan brevid, han snackade om att den östra pråmen skulle över till någon av baltstaterna för att få själva överbyggnaden demonterad och flytkroppen renoverad, men med lite tur ligger den kvar ett tag. Tycks vara en hel del överklaganden osv kring byggandet av en lyxhusbåts-stad/hamn på platsen, är väl därför allt är kvar, trots att det låtit som om det skulle ha varit bortrensat nu till hösten.

En plats som skulle vara intressant fotografera i är den uppsnyggade bruksmiljön i Österbybruk, och när man ändå är i Roslagen, någon nedlagd gruva och kanske eventuella rester av någon av alla smalspåriga järnvägar som funnits, får forska lite.

//Bengt
 
Hi folks

Ruggigt suggestiv plats. Jag var där i går den 13/10-2006 och blev sugen på att göra något mer av det. Numera är pråmen låst och svår att komma in i men det kanske finns en lösning på det.

Är det någon som vill göra ett återbesök innan stället är "förstört" med lyxbostäder?

Mankan
 

Bilagor

  • _dx11708_nef.jpg
    _dx11708_nef.jpg
    31.4 KB · Visningar: 179
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.