Annons

Fotosafari Lör 14/1

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter kanon!

Nej inga konkreta förslag jag hoppas mest på ljuset!

Man kanse kunde ses uppe på Katarina hissen kl 14 eller nåt?

mackan skrev:
Låter kanon!

Nej inga konkreta förslag jag hoppas mest på ljuset!

Man kanse kunde ses uppe på Katarina hissen kl 14 eller nåt?

Jag dyker upp kl.14, så får vi se hur det är med sol/dis/ljus/skugga..

Katarinahissen, vid utkiksplatsen/takterassen mellan dom två broarna?

/B

Svenskt väder... Nu försvann solen igen... Men, ska ändå in till stan, tittar förbi kl.14, är det sol igen så är det, om inte, så får det bli ett nytt försök en annan helg.

/B

-Ale skrev:
Plåtar ni bara i solljus haha ?

"Haha"? Personligen så fotograferar jag i många möjliga och omöjliga miljöer/ljus. När jag väl ger mig ut utomhus vintertid så är det alltför ofta ett trist grådis, inga skuggor, inget som ger liv i en tråkig fasad, sådana gråa dagar finns det obegränsad tillgång till i vårt land, mer ont om vinterdagar med lite spännande solljus att försöka hitta rätt i.

Tanken med en utflykt den här söndagen var att försöka fånga lite spännande solnedgång och kanske en smula blå timme, inte SÅ kul när det blev ett tvärtråkigt grå-dis, därför inställt.

Gärna konstruktiv kritik, men ev. haha kan du hålla för dig själv.... ,-)

/B

Då ber jag om ursäkt om du uppfattade "haha som hånande" Bengt , jag tyckte bara spontant det lät lite kul att ni var så väderanpassade , men nu har jag ju fått en bra förklarning !
(observera detsutom smileyn)
Må bra och fotografera mycket !
Mvh Ale

-Ale skrev:
Då ber jag om ursäkt om du uppfattade "haha som hånande" Bengt , jag tyckte bara spontant det lät lite kul att ni var så väderanpassade , men nu har jag ju fått en bra förklarning !
(observera detsutom smileyn)
Må bra och fotografera mycket !
Mvh Ale

Lugna puckar :) Uppfattade spontant det (haha) som en smula påhopp, men kanske lika mycket mitt eget fel... Jag gillar sol och skuggor, tycker det ger mer för MIG, och urbota trött på fotoutflykter i regn, dis, osv, tycker att mina bilder i det läget blir ur-usla (oftast, men har några fina i skräp/dis/moln-ljus också, men blir inte riktigt samma sak som bilder med sol och skuggor... ,-)

//Bengt

Något påhopp var det absolut inte Bengt:D!
Ja alla gillar ju olika grejor , själv bryr jag mig oftast itne så mycket för att jag plåtar svartvitt nästan 100% nuförtiden . .
Plåta på !
Mvh Ale

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar