ANNONS
Annons

fotoresa till Thailand.

Produkter
(logga in för att koppla)

robert petersson

Aktiv medlem
Har varit i Thailand 8 ggr tidigare men då bara på nöje och semesterresa.
Nu i Dec åker jag ner i 1 månad lite drygt och tänkte då ta med mig kameran och datorn och dokumentera min resa med blogg och massa bilder samt repotage om dom olika ställen som jag tänkte besöka..

aldrig gjort något tidigare så jag skulle gärna vilja ha lite tips..

jag kommer att göra en webbsida där man dagligen kan följa med med en blogg, tänkte uppdatera 2-4 ggr per dag. Sedan skriva 1 repotage eller guide på dom olika ställerna som jag besöker, räknar med kanske 10-15 olika ställen i Thailand som jag ska besöka. Då är det ställen som vanliga turister kanske inte känner till eller där det är väldigt få turister..

Vad tror ni ? Skulle några här vara intresserad av att läsa, se mina bilder ifårn resan samt följa mig på den bloggen då ?

/Robert

Hej!
Ja, jag vill väldigt gärna se dina bilder & reportage.
Älskar Thailand, varit där 3 ggr än så länge. Ska dit igen 2009.

Mvh
Christian

Jag gillar att fotografera i Thailand , sist gick jag upp automatiskt kl 06:15 alldeles innan det magiska ljuset kom

Missa inte det...Mkt bättre än kvällsljuset , tycker jag

Bangkoks nattliv, katoyer övrigt nattfolk, Åk till någon gränsstad emot kambodja eller burma of fota thaiboxning med lite hårdare tag, det finns exempelvis barnmatcher osv. som behöver dokumenteras. Annars kan du ju plåta thaiboxning på någon större legetim arena typ lumpini i bangkok, i bangkok kan du även dra till lumpinipark där finns ett utomhus gym som bör ses. Att bara dra sig till kvarteren som utvecklingen passarer obemärkt... det räcker att ta sig några kvarter ifrån smeten sukhumvit soi 22 & sedan sub soi aue amornsuk är ett exempel.

Mycket nöje! Jag vill också åka:(

Har varit i Thailand 8 ggr tidigare men då bara på nöje och semesterresa.
Nu i Dec åker jag ner i 1 månad lite drygt och tänkte då ta med mig kameran och datorn och dokumentera min resa med blogg och massa bilder samt repotage om dom olika ställen som jag tänkte besöka..

aldrig gjort något tidigare så jag skulle gärna vilja ha lite tips..

jag kommer att göra en webbsida där man dagligen kan följa med med en blogg, tänkte uppdatera 2-4 ggr per dag. Sedan skriva 1 repotage eller guide på dom olika ställerna som jag besöker, räknar med kanske 10-15 olika ställen i Thailand som jag ska besöka. Då är det ställen som vanliga turister kanske inte känner till eller där det är väldigt få turister..

Vad tror ni ? Skulle några här vara intresserad av att läsa, se mina bilder ifårn resan samt följa mig på den bloggen då ?

/Robert

Go for it Robert! J
Jag älskar också Thailand. Jag tog min fotoresa förra året med start vid lucia.
om du vill se lite bilder jag tog i Thailand och andra länder i Asien så finns de på http://www.beeimages.se/portfolio/ . Nu ligger tyvärr bara ett urval av bilder där men alltid något :)

Glöm inte att skriva in adressen till din sida här sedan så man kan få följa dig på resan.

ps. Hur kommer din kameraväska se ut?

MVH Billy

Najs, ska också ner i december och självklart tar man med sina kameraprylar :)

Till en början ska jag till Sisaket provinsen och hälsa på min släkt ute på landet, sen till Kanchanaburi, sedan till Krabi och sist Bangkok. Hoppas på någon liten fin naturbild i alla fall!

Kan ju försöka kolla på bloggen i Thailand :)

Vad kul! Jag ska också dit, om ett par dagar. För första gången har jag med mig bra utrustning på en resa. Det som återstår nu i packningen är en ordentlig kameraväska. Trevlig resa!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar