Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
fotorealismkänsla ala USA 70-tal
- Trådstartare the shit
- Start datum
the shit
Guest
är frågan dum???
eller e det ingen som kan?
här e en länk så ni kan kika på vad jag menar...
bilden e grynig o lite kasst inscannad ifrån en tidning. men tänk er utan grynen
http://www.blond-webring.com/erik/nice-ford.jpg
håll med om att bilden e grym i alla fall!
/E!
eller e det ingen som kan?
här e en länk så ni kan kika på vad jag menar...
bilden e grynig o lite kasst inscannad ifrån en tidning. men tänk er utan grynen
http://www.blond-webring.com/erik/nice-ford.jpg
håll med om att bilden e grym i alla fall!
/E!
Northern Star
Aktiv medlem
frågan är inte dum.
Vi avslöjar inte våra hemligheter bara;-)
ett enkelt tips är, dra bort lite färger, använd lite filter.
Vi avslöjar inte våra hemligheter bara;-)
ett enkelt tips är, dra bort lite färger, använd lite filter.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Då frågan ligger under klassiskt så utgår jag ifrån att du menar foto med film och inte digitalt.
Du får fotografera med en film som har låg kontrast?, dova färger, underexponerar du så får du också mattare färger i negativet.
Själv är jag inte så hemma på färgfoto men du kanske snart får fler input från sidans medlemmar.
Gillar bilden du hänvisade till.
Du får fotografera med en film som har låg kontrast?, dova färger, underexponerar du så får du också mattare färger i negativet.
Själv är jag inte så hemma på färgfoto men du kanske snart får fler input från sidans medlemmar.
Gillar bilden du hänvisade till.
the shit
Guest
blandade svar... hmm
jag jag menar självklart riktig film.
Kan en kombination av svaren vara det bästa?
Film:
Nån film med dova färger??? nån som har ett förlag på vad för film.
Underexponering:
Kanske tre steg?
Filter:
Niklas: vad för filter drar man bort lite färger med?? eller menade du nått filter sen photoshop o dra bort lite färger??? Förslag på filter ...jag använder cokin.
såg att det fanns ett forum som hette reklam foto vilket detta kanske bättre hade passat in under... men va faa..
sen kanske det inte skadar o va en hejjare på blixt. men jag och säkert många fler skulle säkert bli glada om de fick tips om på hur man kan fota bilder som denna!
Tack för alla tips!
/Erik
jag jag menar självklart riktig film.
Kan en kombination av svaren vara det bästa?
Film:
Nån film med dova färger??? nån som har ett förlag på vad för film.
Underexponering:
Kanske tre steg?
Filter:
Niklas: vad för filter drar man bort lite färger med?? eller menade du nått filter sen photoshop o dra bort lite färger??? Förslag på filter ...jag använder cokin.
såg att det fanns ett forum som hette reklam foto vilket detta kanske bättre hade passat in under... men va faa..
sen kanske det inte skadar o va en hejjare på blixt. men jag och säkert många fler skulle säkert bli glada om de fick tips om på hur man kan fota bilder som denna!
Tack för alla tips!
/Erik
felle
Aktiv medlem
Man kan inte underexponera tre steg utan att kompensera. Alltså, att pressa en film tre steg ger bara högre kontrast och grövre korn.
Ta nån skitfilm eller någon med låg kontrast, sen överexponerar du ett steg och underframkallar ett steg.
Om du nu ska underexponera utan att kompensera i framkallningen får det inte vara för mycket.
Ta nån skitfilm eller någon med låg kontrast, sen överexponerar du ett steg och underframkallar ett steg.
Om du nu ska underexponera utan att kompensera i framkallningen får det inte vara för mycket.