Annons

Fotoplatser

Produkter
(logga in för att koppla)

pogu

Aktiv medlem
Hej !

Finns det någon websida där man söka efter bra fotoplatser ?
Och där man kan lägga upp bra platser som man själv har hittat.

Ibland har man en bra ide och behöver en bra plats att fota tex. en bil på, eller en modell eller liknande. Det skulle då vara bra att kunna söka efter bra plater i närheten av där man skall fota.
Förstår ni hur jag menar ?

Vet någon om et finns något likande ?

Känner inte till någon webbsida med detta syfte, men ska följa tråden för att se om någon kan tipsa om en bra site :D

Hej !

Finns det någon websida där man söka efter bra fotoplatser ?
Och där man kan lägga upp bra platser som man själv har hittat.

Ibland har man en bra ide och behöver en bra plats att fota tex. en bil på, eller en modell eller liknande. Det skulle då vara bra att kunna söka efter bra plater i närheten av där man skall fota.
Förstår ni hur jag menar ?

Vet någon om et finns något likande ?

Kolla denna sida.

http://www.biofoto.se/naturfotoplatser

Jag var in på den sajten, när jag är där så är det en ruta som var irriterarande och gjorde det bökigt att "manövrera" kartan så jag var tvungen att stänga sidan. "Mysiga gator vid Katarina kyrka" stod det på den som jag såg.

Kan man få bort den?

Varje fotoplats är kopplad till en post, för att själv kunna skriva något om platsen och kategorisera den. Självklart skulle man kunna vidareutveckla sajten och om du är sugen på att hjälpa till får du jättegärna mejla till [email protected]

Edit: du kan även flytta på rutan, och hålla musen till höger/vänster om rutan för att gå till nästa fotoplats samt använda listvyn som ligger längst till höger.

Ja, jag har väl inte så mycket idéer att komma med egentligen.

Men om man kunde se den rutan som något välkomsttips när man öppnar sidan, ett förlag på en plats, fast att man kunde stänga ned den skulle kunna vara bra?

Annars så tycker jag att sidan verkar vara spännande för att få tips om var man kan åka.

Ja, jag har väl inte så mycket idéer att komma med egentligen.

Men om man kunde se den rutan som något välkomsttips när man öppnar sidan, ett förlag på en plats, fast att man kunde stänga ned den skulle kunna vara bra?

Annars så tycker jag att sidan verkar vara spännande för att få tips om var man kan åka.

Kul att den gillas! Ja, möjlighet att stänga rutorna (en för varje plats som tidigare nämnt, som går att bläddra mellan) är något. Frågan är hur man därefter ska få upp dem. Då blir det istället att den ploppar upp efter varje byte av fotoplats.

Den möjligheten jag ser är att jag gör dem mindre, med i princip bara fotot. Vad tros om det?

Det räcker ju med att man kan klicka på en markör på kartan för att få upp dess ruta. Kartan kan vara utan ruta från början. Och när man väl klickat upp en ruta så vill man kunna stänga den för att återigen kunna se hela kartan.

Ett annat problem: När man väl klickat upp en ruta så kan man klicka på "Mer information" och då öppnas en annan kartbild. Men där finns inget sätt att stänga denna "Mer information". Klickar man på webläsarens bakåtpil så kommer man till startsidan och "Mysiga gator...", inte till den ruta man var på tidigare. Varpå kartan tappar den position man hade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar