Annons

Fotoplats i eller runt omrking JKPG

Produkter
(logga in för att koppla)

Killerado

Ny medlem
Jag vet inte om detta är rädd tråd att gör ett sånt här inlägg, tillrättavisa mig om jag lagt den fel!
Jag bor i Jönköping och skulle vilja ha lite inspiration till nya fotoplatser, jag är nybörjare men natur är något jag gärna fotar. Har ni några bra tips?
Tack på Förhand // Tommy

Var har du varit hittills då?
Vätterstranden brukar resultera i schyssta bilder, Dumme Mosse, Gränna/Visingsö...

Dom där har jag testat på... men gillar höga höjder... typ Vista kulle, Tabergs topp, grännaberget. Inget förslag på nåt liknande? Med stora öppna vyer. Att åka några mil är inget hinder, vill bara hitta nya fantastiska utsiktsplatser!

Finns ju utkiksplatsen i Huskvarna om du inte varit där, fast jag vart inte helt nöjd där...
Ska fundera på andra platser...
Om du pallar åka en bit så kan jag rekommendera Store Mosse, ganska mäktigt, inga höga höjder dock, men värt en tur till.

Joo har testat Huskvarna med... både den som är över fallet och den vid IKHP.. Den ovanför fallet var jag inte alls nöjd med men den vid IKHP däremot var kanon... där kommer det bli både, vinter, vår, sommar och höstbilder :)
Store mosse är den som ligger neråt värnamo/gnosjö-hållet va? Aldrig vart där men kan kanske vara värt ett besök!
Tackar för tipset :)

På nära håll har du Hassanfallen, utgå från hembygdsgården i Hovslätt.
Har bara gått en liten bit, men det är klart värt det.

Röttle är sockersött.
Brandtornet på Isaberg, fast jag vet inte vem som har nyckel.
Ålleberg.
Ormberget vet jag inte riktigt vad det ger för utsikt.
Gå till orienteringsklubb och fråga på ett möte.
En segelflygklubb på segelflygets dag.

Senast ändrad:
Ett litet tips kanske för andra som vill läsa denna tråd och ha tips på bra ställen i Jönköping. Skippa de där mystiska förkortningarna så som IKHP som ingen jäkel annan än den som skrev den vet vad det betyder när ni skriver era inlägg här.

/ Magnus

Fast säger man Idrottsklubben Hakarpspojkarna (som IKHP väl är en förkortning för) så är risken stor att en ingen lokalbo vet vad man menar... :)

Men söker man på Google eller Jönköping kommuns hemsida så hamnar man direkt på mer info om klubben/området

Fast nu när många använder GPS så kanske det inte vore helt dumt att komplettera namnen med position

/fd Hakarpsbo

Hittade på denna tråd lite sent kanske, men värt att svara ändå tror jag. Rekomenderar en runda runt Omberg om du inte varit där. Ska själv ta en tur ditåt någon gång när jag får tid. Du kör från södra änden av Omberg och följer en enkelriktad väg norrut iallafall. Finns ett par ställen med fina utsikter. Du kan ju alltid stanna till på braehus på vägen också.

Kanotklubben nere vid vättern vid soluppgången är ganska schysst. Jag var nere där i somras ett par gången och planerar att åka dit igen när det blivit lite kallare.

Med lite dramatiska moln blir det fina vyer över vättern när solen går upp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar