Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotomodellkarriär vid 35?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pentaxman

Avslutat medlemskap
Jag såg att någon klagade att det inte går så bra men kanske har med åldern att göra, 10-20 år försent, bäst före börjar passera eller har gått ut?

Det är väl bara att titta på bilder och annonser i press och tidningar? Visst ser man ibland modeller över 35 men de är inte i majoritet.
På de få modevisningar jag sett ser alla ut att vara i övre tonåren.
Skulle tro att det kan funka, men bara som en slags hobbyverksamhet. Att leva på det är nog inte lätt.

Det finns säkert nån nischad agentur som behöver äldre modeller.
Statistiskt sett så borde en ståtlig herre på 35+ ha en god chans.
De flesta över trettiofem ser ju ut som mig, Göran Greider eller Leif GW.

Edit: Såg just nu att det inte med nödvändighet var du som funderade på en modellkarriär...

Lägg upp en bild på dig så kan vi lättare avgöra vad du har för karriärmöjligheter. ;-)

Kunde ipren-mannen bli modell, så kan vem som helst :)
Det gäller bara att hitta sin nisch...

Skämt åsido, utan att ha någon direkt egen erfarenhet så skulle jag gissa att det är som i alla yrken - bara värre i modellbranchen - dvs, det går att fortsätta jobba upp i åren pga erfarenhet och kontakter, men att ta sig in i branchen senare är antagligen svårt. Men, det beror nog väldigt på personen i fråga, har hon något riktigt unikt så kan det säkert gå.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar