Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotomodellkarriär vid 35?
- Trådstartare Pentaxman
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
Linmajon
Aktiv medlem
Det är väl bara att titta på bilder och annonser i press och tidningar? Visst ser man ibland modeller över 35 men de är inte i majoritet.
På de få modevisningar jag sett ser alla ut att vara i övre tonåren.
Skulle tro att det kan funka, men bara som en slags hobbyverksamhet. Att leva på det är nog inte lätt.
På de få modevisningar jag sett ser alla ut att vara i övre tonåren.
Skulle tro att det kan funka, men bara som en slags hobbyverksamhet. Att leva på det är nog inte lätt.
Lars_E
Aktiv medlem
Det finns säkert nån nischad agentur som behöver äldre modeller.
Statistiskt sett så borde en ståtlig herre på 35+ ha en god chans.
De flesta över trettiofem ser ju ut som mig, Göran Greider eller Leif GW.
Edit: Såg just nu att det inte med nödvändighet var du som funderade på en modellkarriär...
Statistiskt sett så borde en ståtlig herre på 35+ ha en god chans.
De flesta över trettiofem ser ju ut som mig, Göran Greider eller Leif GW.
Edit: Såg just nu att det inte med nödvändighet var du som funderade på en modellkarriär...
Johan Ahlbom
Aktiv medlem
Jag såg att någon klagade att det inte går så bra men kanske har med åldern att göra, 10-20 år försent, bäst före börjar passera eller har gått ut?
People-modeller över 35 finns det gott om
Anders Östberg
Guest
Lägg upp en bild på dig så kan vi lättare avgöra vad du har för karriärmöjligheter. ;-)
Anders Östberg
Guest
Skämt åsido, utan att ha någon direkt egen erfarenhet så skulle jag gissa att det är som i alla yrken - bara värre i modellbranchen - dvs, det går att fortsätta jobba upp i åren pga erfarenhet och kontakter, men att ta sig in i branchen senare är antagligen svårt. Men, det beror nog väldigt på personen i fråga, har hon något riktigt unikt så kan det säkert gå.
Per Hesselgren
Aktiv medlem
En hel del
Det finns allt mer än en över 35 här:
http://www.modellbilder.se/
Jag såg att någon klagade att det inte går så bra men kanske har med åldern att göra, 10-20 år försent, bäst före börjar passera eller har gått ut?
Det finns allt mer än en över 35 här:
http://www.modellbilder.se/
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.