Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotolinjen på Kulturama

Produkter
(logga in för att koppla)

adrianulander

Aktiv medlem
Hej!

Igår fick jag reda på att jag kommit in på fotolinjen på Kulturama. Nu är jag nyfiken på om här finns några blivande klasskamrater?

Mvh.A

Jag kom också in, men som sagt, man ska ha råd också.. Den är ju iofs studiemedelsberättigad, men det känns ändå som att det är mycket pengar..

Dom ska ju ha svar senast 2 juni också, känns lite stressigt att bestämma sig!

Ja, det är inte direkt gratis. =/ Jag försöker se det som en investering.. Det blir ju lättare att få jobb och att komma in på andra utbildningar med Kulturama i baggaget.

Mvh.A

hello!

Jag kom också in....nu gäller det bara att fixa fram lånet och hoppas på det bästa...

Kulturama bra?

Hej där Adrian!
Kul att du kom in! Hoppas att du fått ett bra intryck av skolan för i annat fall brukar jag varna folk lite. Har vänner som gått förra året och år förut och dom har inte varit så positiva. Men själv har jag inte gått så det är ju inget att superförlita sig på.

Allt blir väl vad man gör det till, antar jag ;)

Jag vet faktiskt inte så hemskt mycket om Kulturama mer än att de har utrustning som imponerar. =) Sen har jag en kompis som gått film där och han var nöjd.

Det är lite av en chansning för mig. Jag vill lägga en bra grund och hoppas också på lite extra inspiration på köpet. Sen har jag inte så fasligt mycket annat att göra och vill inte flytta.

"Vi är Sveriges dyraste fotoutbildning, därför måste vi också vara bäst", säger de själva. Sen vet man ju inte hur det verkligen är med det =)

Allt gott!

Har just gått ut år 2 på kulturama och är mycket nöjd. jag har hört att det har funnits en del internbråk i andra årskullar men som sagt, utbildningen är det absolut inget fel på. utom prislappen då, men det beror på att kulturama inte får statligt stöd.
lycka till!

//
Nina

Happy Horse skrev:
Har just gått ut år 2 på kulturama och är mycket nöjd. jag har hört att det har funnits en del internbråk i andra årskullar men som sagt, utbildningen är det absolut inget fel på. utom prislappen då, men det beror på att kulturama inte får statligt stöd.
lycka till!

//
Nina

Hur prisvärt känns det nu efter 2 år?

Jimpawa skrev:
Hur prisvärt känns det nu efter 2 år?

Jag har bara gått år 2 och man får mycket för pengarna! Förutom kunskap och kontaktnät så ingår en PowerBook. År 2 är man bara 12 elever och nästan alltid halvklass, det gör ju att man får mycket tid från lärarna.
//
Nina

Adrian82 skrev:
Hej!

Igår fick jag reda på att jag kommit in på fotolinjen på Kulturama. Nu är jag nyfiken på om här finns några blivande klasskamrater?

Mvh.A

Hej.

Fick just beskedet att jag kom in på Fotolinjen på Kulturama!

Jag är i eftermidagsgruppen, så vi ses kl 13:00 den 28/8

/Johan Henning

Priset är en aningens högt.

Fotolinjen år 1 kostar 39000.- per termin.
Sedan kan man fortsätta ett år till om man vill och då kostar det 42000.- per termin.

/Johan henning

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar