Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoklubbar i Södertälje

Produkter
(logga in för att koppla)

goffe

Aktiv medlem
Någon som vet om det finns någon fotoklubb i Södertälje området, eller är det här som mycket annat att Telge lider av att ligga lite för nära Sthlm så att alla vänder sig dit?

Känner mig lite manad att svara...
Både AstraZeneca och Scania har fotoklubbar med mörkrum och ateljé. Men det är klart. Då måste du ju också jobba där.
Annars så fanns de en gång i tiden en fotoklubb här, men är nästan säker på att den gått i graven.
Om någon annan vet nått annat om den så är jag också väldigt nyfiken...

Jag har också letat efter fotoklubbar i södertälje. Att astra hade utrustning hade jag ingen aning om. Synd att jag inte visste det för 6 månader sen då jag arbetade där.

Men min farsa jobbar fortfarande där. kanske kan lösa det på något sätt...

tjo.

håll utik efter mina bilder i länstidningen på fredagarna iallafall. :)

Även jag har försett bilderboken (LT) med gamla Södertälje-bilder om detta avses i LT

hehe.

jag tar lite bilder för deras ungdomsbilaga Paus.
inte på heltid dock, men när deras vanliga fotografer inte har tid osv.

Jag tycker vi borde starta en fotoklubb. Man kanske kan få bidrag från csn eller nåt. vad vet jag.

jag vill ha tillgång till mörkrum ju.

Jo det är ju tillgång till ett mörkrum som man främst söker.
Man tycker ju att in en stad i telges storlek så borde det finnas underlag för en förening.. men det är ju svårt att säga.
Angående bidrag så är det nog som för alla sortersföreningar att dte är komunen man får vända sig till och sedan ev till föbund om det finns.

Möjligen kan man få ett startbidrag från kommunen. Men antagligen måste man ändå gå in med så mycket pengar att det är bättre att hyra labbplats om man bara är ute efter mörkrummet. De jag känner hyr ut för 400-600 kronor.

Själv har jag en händig pappa som ska bygga mörkrum i mitt stora badrum. Blir en bänk med två apparater :) Fast numer kör jag ju mest med skannern och skrivaren.

jag vill fota mer än vad jag gör. det är tråkigt att behöva snåla med bilder bara för att man inte har råd att framkalla osv.
Och min digitala olympus 3020Z kommer inte i närheten av min eos 5.

jag vill kunna slööösa exponeringar. :)

har varken plats eller pengar för att skaffa mig ett eget mörkrum.

isch. tråkigt.

Helt klart är det så att man vill ha tillgång till mörkrum för att få ner kostnaderna för framkallnongs osv. Det blir ju väldigt mycket pengar per rulle annars....

Någon som vet om det finns någon fotoklubb i Södertälje området, eller är det här som mycket annat att Telge lider av att ligga lite för nära Sthlm så att alla vänder sig dit?

finns en fotoklubb i Södertälje sen 4år tillbaks,har för närvarande medlems stopp pg små lokaler hos abf där vi huserar i brist på eget.mvh ronny vervaart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar