Annons

Fotografisk studiecirkel, växjö med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)
Vi kunde kanske kontakta Hans Runesson, (killen som tog bilden på tanten som slår nassen), inte för att han fotar så mycket i studio kanske men han har ju lång erfarehet av foto. Dessutom bor han i Växjö
 
Det här blir ju riktigt kul! Bra idé!

För mej är det bäst att ha kursen på helgen, söndag kanske, då brukar folk inte göra så mycket ändå. i veckorna är det svårt eftersom jag jobbar 14-23 mån-tors... Hoppas vi kan hitta en tid som passar alla.
 
Jag kan egentligen närsom, arbetslös och studerar på flex så, vilken tid som helst.

(utom tidiga morgonar.;D )


Hajs!
 
jenz79 skrev:
Vi kunde kanske kontakta Hans Runesson, (killen som tog bilden på tanten som slår nassen), inte för att han fotar så mycket i studio kanske men han har ju lång erfarehet av foto. Dessutom bor han i Växjö

Annars kan vi ju höra med en fotograf som heter Marcus Bagge, han undervisar bland annat på folkuniversitetet. Hade honom som lärare när jag gick kurs i digitalfoto/bildbehandling, han fotar väldigt mycket i studio och jag har haft en studiolektion med honom som jag gärna gör om.

http://www.fotografbagge.se/
 
vi får försöka få till oss flera personer.
Herr Bagge är ju klart intressant!
hoppas få nått svar ifrån folkuniversitetet
idag så jag kan skicka in anmälningsblanketterna.
 
Jon
Daniel
Björn
Jessie
Kristofer
Simon
Jens
Johan

--------------

8 Stycken :)
ska vi strypa vid max 10?
kan bli lite trångt annars kanske
 
talade med en Birgitta på folkuniversitetet idag, killen som hade hand om studiecirklarna kom tillbaks på måndag och skulle maila mig då.
verkade som det gick bra annars, får se vad dom kan erbjuda för sorts lokal. jag är nöjd med en lånad datasal, bara vi har någonstans att vara :)
 
Hej!
Ni är alltid välkomna till Växjö Fotoklubbs möten!
Vi träffas en gång i månaden och har lite olika aktiviter som t ex utställningar.
Vi har även ett mörkrum som alla medlemmar får använda.
Läs mer på: http://welcome.to/vaxjo.fotoklubb

Jag vet också en kille som heter Daniel Johansson som hyr ut sin studio:

Lokalen är på 100kvm med 4,2m i takhöjd. Fastfond på ena väggen och
rullpapper på andra i olika färger. Blixtutrustningen består av 2st 3200WS
asymetriska aggregat med 6 lampor. Tillbehör som softboxar osv finns
också.

Möjlighet till ombyte/dusch osv finns också.

Lokalen ligger på Samarkand området i Växjö.

Demo av saker samt snabbundervisning går också att ordna.

Pris ifrån 500:-/halvdag.

[email protected]
 
Tack för infot :)
Visste inte att det fanns en fotoklubb i växjö , kul! 500kr/ halvdag är ju inte så farligt om man är ett par stycken, det ska vi fundera på tycker jag. får se vad dom säger på måndag som sagt.
 
Hejsan!

Kul med att många är så intresserade.

Det är jag som äger studion Calle skriver om ovan.

Jag skulle kunan tänka mig att man tar ett eller ett par tillfällen där man har en studiocirkel i studion. Alla får lära sig det grundläggande samt även fotografera en del.

Jag kan stå för studio, modell och även stylist.

Skriv i tråden om intresse finns.

Priset beror på antal som är intresserade och hur många gånger vi ska köra.

Priset ifrån 500:-/halv dag är endast för lokalen utan utrustning. Hör av er till mig för mer info samt demo.
 
vi får antagligen ersättning ifrån folkuniversitetet för sådana saker, ska ta reda på mer om hur det fungerar och hur mycket vi kan få. Diskuterar gärna ett pris och upplägg med dig när jag fått reda på mer.
Att testa på ett par gånger i en riktig studio hade varit kanonkul, tror säkert dom andra känner likadant.
 
Det gör jag iaf, inte bara vara i en riktig studio utan att kunna använda den. hadde varit super om man kunde lära sig det. grunder iaf.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.