Annons

Fotografisk studiecirkel, växjö med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)
geronimo13 skrev:
Hejsan!

Kul med att många är så intresserade.

Det är jag som äger studion Calle skriver om ovan.

Jag skulle kunan tänka mig att man tar ett eller ett par tillfällen där man har en studiocirkel i studion. Alla får lära sig det grundläggande samt även fotografera en del.

Jag kan stå för studio, modell och även stylist.

Skriv i tråden om intresse finns.

Priset beror på antal som är intresserade och hur många gånger vi ska köra.

Priset ifrån 500:-/halv dag är endast för lokalen utan utrustning. Hör av er till mig för mer info samt demo.

Jag är iaf intresserad av det, men det vet du förmodligen sen tidigare ;)
 
om vi blir 10 st så är det ju 50kr för en halvdag utan utrustning. stämmer det Daniel?
Vi kunde ju kört 2-3 pass med dig som du föreslog och sen hyra lokalen för våra träffar och medtaga egen utrustning eventuellt.

hyr du även ut blixtarna etc du har?
förutsätter att den inbyggda blixten på min 350D funkar utmärkt för studio fotografering ^^
 
Jon Jakobsson skrev:
om vi blir 10 st så är det ju 50kr för en halvdag utan utrustning. stämmer det Daniel?
Vi kunde ju kört 2-3 pass med dig som du föreslog och sen hyra lokalen för våra träffar och medtaga egen utrustning eventuellt.

hyr du även ut blixtarna etc du har?
förutsätter att den inbyggda blixten på min 350D funkar utmärkt för studio fotografering ^^


10st kommer bli för mkt i studion för att kunna genomföra något vettigt, tror man ska begränsa sig till 5st så alla får tillräckligt med tid. Alternativet är ju att köra 2olika kvällar med 2 gruppar. Tror det senare blir bäst så alla får tid i studion är ju en del att lära sig och bästa är om alla får prova, blir lite ont om tid om man ska ha 10st som testar.

Jag hyr även ut blixtarna.

Ang interna blixten på 350D, hela grejen med att fotografera i studion är ju givetvis att man har studioblixtar. Så inbyggda på 350D duger inte till det.
 
det var lite skämtsamt sagt :)
men 5 stycken uppdelat låter vettigt.
hade du kunnat tänka dig göra det en söndag?
så vi kan få det att klaffa föra allihopa.
 
Jo antog det men vågade inte "idiotförklara" dig om du nu menade allvar :)

En söndag kan nog fungera.

Jon Jakobsson skrev:
det var lite skämtsamt sagt :)
men 5 stycken uppdelat låter vettigt.
hade du kunnat tänka dig göra det en söndag?
så vi kan få det att klaffa föra allihopa.
 
Jag vill oxå vara med!!! Vore väldigt kul att lära sig studiofoto med ljussättning och blixtar.

Det är för övrigt mig som Daniel Nilsson pratade om som ev. intresserad tidigare i tråden...
 
väntar på att dom ska ringa ifrån folkuniversitetet...
ska upp till växjö på onsdag och kommer vara ute under förmiddagen och fotografera lite om nån är sugen på att träffas.
 
Jon Jakobsson skrev:
väntar på att dom ska ringa ifrån folkuniversitetet...
ska upp till växjö på onsdag och kommer vara ute under förmiddagen och fotografera lite om nån är sugen på att träffas.

Jag är ledig hela dagen imorgon, kan se om jag kan ta mig in till växjö något. Tänkte nämligen själv på att gå ut å fota lite imorgon.

Har du msn eller icq eller liknande?
 
Vore gutt. Jag kan inte i morgon, men någon annan dag vore det kul å ut å fota lite, med sällskap för en gångs skull.
 
sorry hade inte tillgång till en dator under dagen så kunde inte se om någon vart intresserad.
vi kan väl boka in en datum och träffas dom som vill?

vad säger no om 29 eller 30´de oktober?
 
"Vi skulle väl kunna ta första träffen i studion?"

Anledningen till att att vi skulle träffas innan är att jag vet att det tar ett bra tag att få igång en sådan här grej, kanske januari,februari tom.

Folk vill ha lite lite sällskap när de fotar, eller nån å diskutera med, så jag tycker inte det är någon dum idé å träffas innan.

Mvh Simon
 
jag tar gärna en träff i studion innan vi kör igång med studiecirkeln etc , om så många som möjligt kan sluta upp nästa helg hade det varit kanon.
Hur har du med tid Daniel?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.