Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografisk studiecirkel, växjö med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)
jag kommer upp till växjö på fredag kväll, så har någon lust att ses lördag eller söndag maila mig på [email protected] eller ring 0704056412.
Fota lite och snacka om studiecirkeln etc..
Har lite papper som ska fyllas i och skickas in till folkuniversitetet, kanske vi kan gå igenom dom.
 
Jon Jakobsson skrev:
jag tar gärna en träff i studion innan vi kör igång med studiecirkeln etc , om så många som möjligt kan sluta upp nästa helg hade det varit kanon.
Hur har du med tid Daniel?

Nästa helg kanske går att ordna på söndagen i så fall. Hur länge har ni tänkt va där samt hur mkt vill ni fota?
 
ett par timmar, men Daniel bara så du inte missförstår mig, jag hade mest tänkt en träff om nån av er var intresserade, inte en betalande studio session. även om jag jättegärna genomför en sådan senare!
vill du visa din studio så hade det varit kul :)
 
Jon Jakobsson skrev:
ett par timmar, men Daniel bara så du inte missförstår mig, jag hade mest tänkt en träff om nån av er var intresserade, inte en betalande studio session. även om jag jättegärna genomför en sådan senare!
vill du visa din studio så hade det varit kul :)

Okej, har ej möjlighet att visa studion , men ska ta lite bilder snart.
 
Hej!
Tänkte bara informera att växjö fotoklubb har möte nu på tors 3/11 kl 19.00.
Temat för kvällen är resor. 2 av våra medlemmar visar bilder från resor.
Mottot för månadstävlingen är "självporträtt", både dia och påsiktsbilder.

Hoppas vi ses!
calle
 
studio

Hej På Dig!

Såg ditt inlägg och kan tänka mig hålla en kurs i det du önskar...
Undervisar på gymnasiet i fotografisk bild A-C, digital bild & photoshop på folk universitetet i växjö.
Förutom detta har jag hela livet arbetat med foto och mitt företag som fotograf med specialitet inom reklam mode och reklam...Jag använder allt från småformat till storformat och både analogt och digitalt...
Är medlem och utbildare av PFK och SFF...Ordförande i Kronobergs yrkesverksamma fotografer (med medlemmar som pelle wahlgren, curt ekblom, hans runesson, mats samuelsson och ett 30-tal till)

Har ett utbildningsförslag:
En kurs med studio bilden i centrum...
Och jag skulle vilja börja från grunden...analogt foto och mörkrum (problemet med bilder idag är att många aldrig ens varit i närheten av ett mörkrum och arbetet med 1 bild och inte massproduktion)..."Man måste känna till grunden för att kunna lära sig fortsättningen"
Sedan bygga vidare mot färg och mer avancerad ljussättning...Har tillgång till 40-talet nikon fm3a, mörkrum för 14 och tre fullutrustade studios

I kombination med flera professionell fotografer och gästföreläsare i foto och ljussättning, kan det nog bli kul :)

Finns enklast på: [email protected]

MVH
Marcus
 
Alternativt

Hej Fotointreeserade Växjöbor...

Ni kan ju gå med i redan etablerade kamratfotocirklar hos Studiefrämjandet/Växjö fotoklubb istället. Maila [email protected] om ni vill veta mer.

Mvh / Jonas
 
Mycket intressant....även utanför Växjö...

Spännande möjligheter för studiecirkel/Folkuniversitetet! :)

(Funderar.. kanske.. på..en..lokal studiecirkel-Gatufoto....kanske..
måste först läsa mer på Folkuniversitets hemsida...om det skulle fungera..) :)

Hur som helst,
tack för info!

/B
 
Hej Marcus, det låter verkligen roligt.
Verkar som du har större möjligheter att
erbjuda nått som verkligen skulle bidra till utveckling. När kan du tänka dig köra igång?
Och vad hade du tänkt dig i betalning?
Jag är mycket intresserad, vad säger ni andra?
 
Jon Jakobsson skrev:
Hej Marcus, det låter verkligen roligt.
Verkar som du har större möjligheter att
erbjuda nått som verkligen skulle bidra till utveckling. När kan du tänka dig köra igång?
Och vad hade du tänkt dig i betalning?
Jag är mycket intresserad, vad säger ni andra?

Jag diskuterade med bagge om detta igårkväll och jag är helt klart på :)
 
blir nog att starta cirkel hos studiefrämjandet.
Om du är intresserad Bagge så får du gärna leda den därigenom alt om du själv vill hålla i kursen. Oavsett vilket så kommer jag att delta :)
För er som är intresserade av studiecirkeln så kommer jag snart med mer info.
 
Jag är oxå intresserad! Har haft Hr.Bagge som lärare i en kurs på folkuniv. tidigare och tycker det funkade kanon.
 
jag har varit i kontakt med både Bagge och en kille ifrån studiefrämjandet där studiecirkeln kommer att hamna antagligen.
mer info kommer!
Detta kommer bli super :)
 
Intresset för fotografering i studion verkar ha försvunnit?

Om det fortf finns intressantet så kan jag kolla datum där både modell samt stylist kan.
 
Hej allihopa, ledsen att det har varit lite tyst här men jag har varit upptagen med jobb.
Har varit i kontakt med Marcus Bagge fram och tillbaks, Hoppas att jag kan lägga upp en kursplan han har satt ihop nu i helgen.
Intresset finns kvar hoppas jag?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.