Annons

Fotografera vinterbröllop

Produkter
(logga in för att koppla)

shd

Aktiv medlem
Då mina vänner gifter sig i slutet på februari 2006, kommer jag givetvis att ta med kameran.
Har letat insperation om vinterbröllopsbilder men tyvärr inte hittat något?
Bröllopet kommer att äga rum kl. 5 på kvällen så vad säger ni visst vore det ide att ta några utomhus foton tidigare på dan ??
Någon som har tips om fotografering på kvällen?

Kom med förslag och ideér....

Bilagor

• img_1932.gif
    img_1932.gif
    58.1 KB · Visningar: 432
Hm, ja, vid 17 tiden lär det ju vara tämligen mörkt. Jag hade sattsat på att iaf försöka klämma några bilder innan dess.

solen kommer gå ner nångång strax efter 17.00 så jag skulle tipsa på att försöka plåta ca. ett par-tre timmar innan vigseln om du är helt beroende av uteljuset.

Hej!
Vi hade vinterbröllop och blev fotograferade utomhus innan vigsel (15.00)
Tänk på att det kan vara kallt, blommor kan frysa sönder, modellerna fryser så det är mycket av och på med kläder. Bra om någon kan hjälpa till med att hålla kläderna för att snabbt ta på igen.

Vi tog en del bilder med byggnader i bakgrund/bredvid oss och det tycker jag om. Vidare i någon park med träd etc. Snö (om det finns) gör bra bilder och visar verkligen att det är vinter, men kontrasten kan bli ett problem.

Hoppas det blir bra

Skulle vara fint

Med ett sånt här fint blått sken som det kan bli på vintern och med machaller.... men jag har ingen aning hur man får till det??

Ni vet sånna här fina vintervykort med en suga och ljus och mycket snöööö...!

Någon som provat??

det brukar vara under blå timmen, gissar jag.
dvs. skymning.
det är väldigt mörkt och kräver ganska långa slutartider.
ska man plåta porträtt då, så krävs det att man har en schysst blixt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar