Goldfish
Aktiv medlem
Jag har fått en förfrågan ang. att fotografera en instruktör i olika arrangerade träningsställningar.
Min utrustning är:
Canon EF 1.4x II extender
Canon EF 50mm f/1.4
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Canon EF 70-200mm f4L USM
Cosina AF 19-35 F:3,5-4,5
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
Canon EOS 30
Canon Speedlite 420EX + TTL-kabel
Det är troligtvis tänkt att ta bilderna i en träningslokal eftersom en studio kan bli lite tråkigt, eller?
1) Räcker det med min ovanstående blixt? Ska man undvika blixt?
2) Vad för slags film skulle ni rekommendera? Bilderna ska läggas ut på en webbplats och i en liten lokaltidning. Dia borde fungera, men vilken rekommenderas? Litet korn, skarp, naturliga hudtoner, som går ihop med lysrör (jag kan tänka mig att det finns lysrör i lokalen)...Vilken känslighet ska man ha på filmen?
3) Vilken brännvidd kan tänkas vara bra? 50 mm? Eller mer vidvinkligt?
4) Vill man fotografera hela kroppen eller kanske bara delar av kroppen?
Kom gärna med tips, vad man ska tänka på, länkar till ev. andra bilder för inspiration m.m.
Min utrustning är:
Canon EF 1.4x II extender
Canon EF 50mm f/1.4
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Canon EF 70-200mm f4L USM
Cosina AF 19-35 F:3,5-4,5
Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
Canon EOS 30
Canon Speedlite 420EX + TTL-kabel
Det är troligtvis tänkt att ta bilderna i en träningslokal eftersom en studio kan bli lite tråkigt, eller?
1) Räcker det med min ovanstående blixt? Ska man undvika blixt?
2) Vad för slags film skulle ni rekommendera? Bilderna ska läggas ut på en webbplats och i en liten lokaltidning. Dia borde fungera, men vilken rekommenderas? Litet korn, skarp, naturliga hudtoner, som går ihop med lysrör (jag kan tänka mig att det finns lysrör i lokalen)...Vilken känslighet ska man ha på filmen?
3) Vilken brännvidd kan tänkas vara bra? 50 mm? Eller mer vidvinkligt?
4) Vill man fotografera hela kroppen eller kanske bara delar av kroppen?
Kom gärna med tips, vad man ska tänka på, länkar till ev. andra bilder för inspiration m.m.