Annons

Fotografera glitter o läppglans

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersLindewall

Aktiv medlem
Jag skall fotografera en modell (ansikte) som kommer att bli stylad av makeup artist. Modellen blir sminkad med bl.a. glitter runt ögon och får läppglans. Har hört att just det kan vara knepigt med reflexer och ge vita sådana... Tips mottages tacksamt liksom erfarenheter...

/ Anders
 
Ja det modet.....

...har utväklat sig, så det kanskje är på tide att annvända POL-filter vid porträttfotografering?
Reflexerna borde i.a.f. dämpas......
mvh Erik J
 
Jag måste veta säkert. Det går ju inte att ta bort glittret om det visar sig bli fel om man säger. Någon annan som vet?

Edit/ Det går såklart att ta bort glittret men till ett himla extra jobb för makeup tjejen.
 
Ok, tack men vet någon om det är ett problem eller inte? Blir det reflexer av glittret? Viktigt att veta för mig och övriga inblandade...
Om det blir reflexer, kan man göra något för att förhindra detta? Förutom att avstå glitter då...
 
stort (mjukt) ljus och korrekt exponering räcker långt.
Kör du med gråkort med ett vitt fält och är nära en pc med photoshop eller något raw program med mätfunktion. har du 249/249/249 i vitt så brukar du fixa det mesta. men har du datorn i närheten så går det som sagt att prova tills det ser bra ut.
 
Glitter

Har fotat en massa modeller med glitter och läppglans och tror inte att du kommer att få problem, även med hårt ljus. Det är ändå små prickar som glänsar och de ska vara glittriga tycker jag. Bara panga på.
:)
-Anna
 
Re: Glitter

annayu skrev:
Har fotat en massa modeller med glitter och läppglans och tror inte att du kommer att få problem, även med hårt ljus. Det är ändå små prickar som glänsar och de ska vara glittriga tycker jag. Bara panga på.
:)
-Anna

Det gick bra! Jag pangade på:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.