Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografera evenemang i Globen

Produkter
(logga in för att koppla)

Dockland

Avslutat medlemskap
På globenarena.se står att Systemkamera är förbjudet att ta med in på arenan.

Finns något partytrix att kunna plåta med min kamera på ex. Rosa Bandet galan nu i okt?

Jättetrist att det inte är tillåtet, ändå ser jag bilder både här och där tagna med systemare inne från evenemang på globen. Är det inkonsekvens eller insmuggling?

Någon som har tips?

På globenarena.se står att Systemkamera är förbjudet att ta med in på arenan.

Finns något partytrix att kunna plåta med min kamera på ex. Rosa Bandet galan nu i okt?

Jättetrist att det inte är tillåtet, ändå ser jag bilder både här och där tagna med systemare inne från evenemang på globen. Är det inkonsekvens eller insmuggling?

Någon som har tips?

Det är väl arrangören av evenemanget som har sista ordet vad gäller fotografering, även om Globen har generellt förbud mot systemkameror. De bilder du sett kan ju dessutom vara tagna av fotografer som fått någon form av "fotopass".

Ok, tack. Jag orkar inte ringa runt och jiddra och kanske ändå bli stoppad. Nåväl, tack för svaret anyhow.

Jag har haft med mig min kameraryggsäck med systemkamera och ett antal objektiv till Monster Jam de senaste gångerna det varit globen och ingen har haft några synpunkter på detta.

Så det generella förbudet kan inte vara så prioriterat de gångerna i
alla fall.

Jag har haft med mig min kameraryggsäck med systemkamera och ett antal objektiv till Monster Jam de senaste gångerna det varit globen och ingen har haft några synpunkter på detta.

Så det generella förbudet kan inte vara så prioriterat de gångerna i
alla fall.

Tjo, lite min tanke. Jag maila ansvarig och frågar.

Jag släpade med mig all utrustning till NHL-premiären den 5/10.

Däremot blev jag lite svett när en av värdarna vid grindarna ville kika i min väska. Där såg han dock bara en nedstoppad jacka, och viftade mig vidare utan problem.

Jag vet inte hur det blivit om jag inte haft jackan överst. Dock uppfattar jag visitationen som mer inriktad på alkohol än systemkameror.

Någon som fått kalla handen i Globen (eller på något annat ställe)?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar