Ja, jag tror faktiskt det. Det kan t.o.m bli så att det blir fler som i vuxen ålder får se bilder på sig själv som barn, detta tack vare den teknikutveckling som råder. Jag tror på den.
Det är ju faktiskt så att det finns massor av vuxna som idag inte har några barnbilder på sig själv. Att bli fotograferad var förr i tiden ingen självklarhet, många hade inte råd. Idag är kameran något som finns hos de flesta och därför blir det fler bilder tagna. Chansen att finnas på bild är alltså större.
Många hävdar ju då att digitalbilder kommer att bli förstörda eftersom mediat (CD, DVD, HD mm) kommer att vara kass inom kort. Så kommer säkert att ske i många fall, men i många fall kommer innehavaren att förstå denna risk och därför på olika sätt säkerställa framtida förvaring av bilderna. Och så har det varit tidigare också, hur många gamla fina negativ är det inte som på olika sätt fallit offer för ovarsamma människor?
Eller rullar som fallit offer i mörkrummet, inte helt ovanligt.
Själv gör jag dubbla backup på mina bilder och förnyar hela tiden det ena exemplaret med jämna mellanrum. Skulle sedan två exemplar av samma skiva bli förstörda samtidigt, ja då är det f-bannat trist. Men att alla skivor skulle gå åt pipan i samma ögonblick, nej det tror jag knappast.
Nej, låt oss inte vara rädda för den nya tekniken utan hjälp i stället till att utveckla den, det är vi nog alla hjälpta av.
Att det sedan finns de som även i framtiden kommer att föredra analogt foto framför digitalt tycker jag bara är kul, jag tycker det är intressant att lyssna till deras erfarenheter och "historier" från förr. Sådant berikar. Respekt för varandras intresse känns rätt, inte att ställa de mot varandra. För det är inte samma sak.
MVH
/Arne