Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografer - värdelösa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag refererar med glädje till din replik på Jims inlägg ovan för att exemplifiera brist på eftertänksamhet. Där silar du mygg och sväljer kameler, vilket medför att du skjuter högt över målet i ditt svar. Varför? Jo, dels vill han inte ha svar på frågorna samt dels var poängen att det var poänglöst att hänga ut bildbyrån.
 
joker skrev:
Jag refererar med glädje till din replik på Jims inlägg ovan för att exemplifiera brist på eftertänksamhet. Där silar du mygg och sväljer kameler, vilket medför att du skjuter högt över målet i ditt svar. Varför? Jo, dels vill han inte ha svar på frågorna samt dels var poängen att det var poänglöst att hänga ut bildbyrån.

Jim skrev "Och nej, jag tycker inte på allvar att du skall svara på ovanstående." Det innebär emellertid inte att han avgör om frågorna skall besvaras eller inte. Det gör jag och jag fattade ett annat beslut än Jim föreslog. Det "gick inte för snabbt" och det förelåg någon "brist på eftertänksamhet" i det - det var ett medvetet val.

Jims poäng, men inte min, var att det är poänglöst att "hänga ut" bildbyråns namn. Jag förstod vad Jim menade, men jag delar alltså inte hans åsikt.

Det är inte så Mats, att "det gått för snabbt", att jag inte "tänkt efter" eller att jag "missuppfattat" när jag skriver något du inte håller med om. Jag skulle uppskatta om du hade det i åtanke nästa gång vi debatterar.

mvh Janne
 
Min åsikt

Kanske upprepar jag ngn men jag orkade inte läsa hela högen.
Nu vet jag inte om det var en annons du sökte på. Jag vet att det är rätt vanligt att man sätter ut en annons i marknadsföringssyfte, medans man gärna anställer via kontakter ändå en personlig rekomendation från ngn man känner och litar på brukar alltid vara att föredra.
 
Personkemi?

Mycket väl kan det ju vara så att du hade minst lika bra meriter/ utbildning m.m. men att personkemin kanske stämde bättre med någon annan.
-Behöver ju inte vara svårare än så.

På en av mina tidigare arbetsplatser vet jag att de föredrog folk med endast gymnasieutbildning framför högskoleutbildning. Det var ett ganska ostimulerande säljarjobb, och arbetsgivaren trodde att en människa med en bättre utbildning skulle tröttna på arbetet fortare...

Arbetsgivaren har ju faktiskt rätt att utan vidare neka en förklaring, även om det hör till god ton.

Jag är ej i fotobrancshen, men i framtiden kan likaväl bildbyrån som nämns vara din kund, så de kunde ju skött det lite bättre.
/Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.