ANNONS
Annons

Fotograf temarbete problem

Produkter
(logga in för att koppla)

A_Helge69

Aktiv medlem
hejsan alla! Jag gå till Komvux i Växjö för att lära sig svenska som andra språk. Vi måste skriva ett temarbete om ett jobb vi tycker om. Vi kan bara använda böcker, artiklar och andra resurser av en svensk författare. Vi FÅ INTE använda resurser av en utländsk författare som har blivet översatt till svenska.

Jag har inte kunnat hitta särskillt många resurser av svenska författare. Var kan man hitta mer resurser?

Tack

Ami Helge

I tidningen FOTO finns ofta artiklar med arktiklar om, och intervjuer med fotografer som har foto som yrke. Försök titta genom några årgångar på ett bibliotek. Annars finns nog lite material om t ex Georg Oddner, Lennart Nilsson, Christer Strömholm, tja titta bara in på biblioteket och be om hjälp där.
MVH, Nic

tack tack....

Jag prenumera på FOTO två månad sedan och läser det ofta :)

Men bibloteket i Växjö har ingen nya böcker om foto. Den senast boken var skrivit i 2002! Jag var jättebesviken!

Jag har precis hittade flera resurser på netet

MVH

Ami

Hejsan Ami

Ville bara hoppa in å säga att det var synd att du slutade som skribent på pb2x.
Lycka till med studierna!

Paintballern OmniMower ;) /Henkan

Hej Omni! Det var en jättesvärt beslut men för mig. Men jag ska förtsätta att spela och fotografera paintball. Jag vill gå till fotoskola efter jag klarade SAS. Jag hoppas att se dig på banan snart!

MVH
Ami

ANNONS