Annons

Fotograf - Inget att satsa på?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chia

Ny medlem
Det är studenttider och dags att bestämma sig för vilken väg man ska gå. Har pratat med bland annat en portträttfotograf iom ett assistentjobb. Senast idag pratade jag med en annan fotograf(inom reklam). Deras åsikter gör mig fövånad! Utbildningar är i princip inget att fundera över, och "det är svårt" att ta sig fram som fotograf, därför fick jag rådet att satsa på något annat.
Att fotobranchen är hård visste jag redan, men är det verkligen kört från början, så man inte ens ska försöka sig på det?
 
Jag gar i samma banor eller har gjort det i flera ar. Vist blir man skramd av hur illa det ar med jobb men ibland om man verkligen vill bli nagot tror jag man far sla dovorat till o kora sitt race. Man far forsoka sla sej fram o vara bast..ler

Lycka till!!!
 
Chia skrev:
Det är studenttider och dags att bestämma sig för vilken väg man ska gå. Har pratat med bland annat en portträttfotograf iom ett assistentjobb. Senast idag pratade jag med en annan fotograf(inom reklam). Deras åsikter gör mig fövånad! Utbildningar är i princip inget att fundera över, och "det är svårt" att ta sig fram som fotograf, därför fick jag rådet att satsa på något annat.
Att fotobranchen är hård visste jag redan, men är det verkligen kört från början, så man inte ens ska försöka sig på det?


Du ska inte lyssna på andras skitsnack.
Visst är det en tuff branch, men anledningen att just två fotografer säger så är för att dom inte vill ha mer konkurrens :)
Gör det du vill i livet, annars kommer du ångra dig. Men att komma långt inom foto då får du vara beredd på att slicka redigt mkt stjärt, och jobba stenhårt.
Men kör ditt race!

Mvh/ Jim
 
Klart du skall

Klart du skall bli fotograf, men räkna inte med att du skall kunna leva på det enbart i dagsläget.Det är en mycket hård marknad NU...
Jag har tur, jag jobbar med tidningar och dom kommer ju ut i allafall(några nummer blir det ibland)Men kör på.Sikta på att få ett "Ass" jobb för att sedan gå vidare eller gör dig oumbäsrlig genon att lära dig "extrem retusch" Det är den marknaden som blomstrar nu i min marknad.Inte en bild i DV(Damernas värld) är o fixad...Så där har du både en marknad och möjlighet att slå dig fram.Lycka till
Ulf`man

www.ulfman.com
 
Chia skrev:
Att fotobranchen är hård visste jag redan, men är det verkligen kört från början, så man inte ens ska försöka sig på det?


Asch, kor pa bara! Ar du bara tillrackligt BRA + skaffar kontakter + har vassa armbagar + lite javlar anamma sa far du jobb, sa enkelt ar det. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.