** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Fotograf hemsidor

Produkter
(logga in för att koppla)

philip svensson

Aktiv medlem
hejsan, jag har gjort en hemsida för att visa lite bilder på osv... men jag är på jakt efter lite inspiration om vad man kan ha på hemsidan, känns som att bara galleri blir lite tråkigt...
min hemsida är http://www.plektrum.webb.se om ni vill titta.
Men jag är främst ute efter länkar till fotografer som har en snygg och bra hemsida, alltså ingen tråd för att visa era hemsidor, om ni inte tycker de är ett bra exempel det vill säga, och de är de säkert...
Så, vart är alla snygga fotografhemsidor? :)

Förmodligen inte den typen av svar du vill ha. Men jag ville bara säga att jag tycker det är väldigt mycket intressantare att läsa/titta på bilder i en fotografs blogg. Alltså en hemsida som uppdateras "dagligen". På så vis känns det som man får reda på mer om hur fotografen är som person, vilket jag tror kan vara viktigt.
Sedan så tror jag att det är större risk att besökaren återkommer till en blogg än till en hemsida som kanske uppdateras månadsvis.

Som sagt förmodligen inte den typen av svar du ville ha. Men jag var tvungen att skriva av mig lite.

jo men visst! det var ett kul förslag... kansske får göra det till verklighet... ska nog banne mig göra det :)
men kanske inte exakt en blogg men någonting liknande...
bra tips!
sedan en motfråga, tycker du det ska vara text med? som en lite berättelse om vad som händer på bilden eller vart den är tagen osv?

Ja det tycker jag kan vara bra. Du skulle ju kunna variera dig. Vissa dagar kör du "no words" bara bilder och ibland fyller du ut med lite text för att berätta om bilderna eller kanske om något annat som hänt.
Jag antar att vissa bilder behöver mer text än andra för att bli intressanta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar