Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotograf från USA som "målar" med ficklampan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Freetime

Aktiv medlem
Såg för ca 1 år sedan en ung fotograf från USA. Det som gjorde honom unik var att han i stadsmiljö fotograferade en miljö som han med panorerande rörelser gjorde mönster med en liten ficklampa, han gjorde kaniner & mönster och allt möjligt. Han använde lång slutartid och använde ficklampan att "måla" med. Hittade honom på nätet men har tappat bort hemsidan och hans namn...

Någon som vet?

Bilagor

• fs.jpg
    fs.jpg
    19.6 KB · Visningar: 2,467
Det finns en streckritande konstnär som heter Felice Varini. Som ritar streck på byggnader som sedda ur en viss vinkel bildar ett mönster.

Freetime skrev:
Hittade honom på nätet men har tappat bort hemsidan och hans namn...
Hej, Joakim!

Det där har jag också råkat ut för, hittat en kanongrej på nätet som jag sedan inte kan hitta tillbaka till. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig att hitta den fotograf du söker, men jag kan ge dig ett tips för att minska risken att sådant händer igen.

Själv använder jag Firefox, men jag tror inte det spelar någon roll vilken webläsare man använder. Jag använder också CCleaner innan jag stänger av datorn för att städa ut allt skräp, temporära internetfiler, tömma papperskorgen, ta bort cookies mm i ett enda svep.

Efter den gången då jag inte kunde hitta tillbaka till en kanonartikel jag hade hittat, och av någon anledning heller inte sparat länken bland mina bookmarks, bockade jag av internethistoriken i CCleaners lista över vad som ska städas, så att internethistoriken finns kvar efter jag kört programmet. Jag ställde också in Firefox på att spara historik längre tid tillbaka än vad som var inställt default.
Firefox kan dessutom visa historiken på några olika och mycket praktiska sätt. Det är därför ofta ganska enkelt att hitta tillbaka till någon sida på nätet vid ett senare tillfälle om man skulle ha glömt att spara länken.

Vänliga hälsningar.
Lasse C

Curium skrev:
Det fanns annars en spansk snubbe som målade med ljus, Pablo Picasso hette han..
http://home.pacbell.net/imm/Pages/Picasso.html

Finns lite graffitimålare som har kommit på hur man kan klottra utan att lämna bevis efter sig, kanske det är dessa du letar efter?
http://www.flickr.com/photos/lichtfaktor/
http://www.colourlovers.com/blog/2007/07/09/colored-in-dancing-lights/

Själv lekte jag med två fotogenlyktor en gång:

Hur målar man med lampor?

Lång slutartid ;)

Öppna bländaren och lek med en exempelvis maglite med avskruvat huvud och se vad som händer.

Sånt där är jekligt trevligt =)

Kul o leka med, men svårt o få till.

Jag lyckades rätt hyfsat (enligt mig själv) nä rjag lekte för massa år sedan.

Lampa Lampa Lampa

/Tobbe

Förra helgen var jag fotograf åt några kompisar. Jag tog bilder när 5 kompisar gjorde bokstäver och allehanda figurer med tända tomtebloss i mörkret. Vssa bilder var.. hm.. oseriösa ;)

Det var kul iallafall, något som jag ska spåna vidare på!

Liten kärleksförklaring med slutaren öppen och en diodlampa på nyckelknippan. Första försöket - det kluriga var att skriva spegelvänt.. (vore naturligtvis fusk att spegelvända bilden i efterhand!)

Per

Bilagor

• dsc_0238.jpg
    dsc_0238.jpg
    84 KB · Visningar: 338
Man kan ljusmåla med eld också! Den här bilden är gjord med en fackla och en EOS 400D på stativ med EF 50mm f/1.8 objektiv på f/22, ISO 100, 40 sekunders exponeringstid.

Bilagor

• firepaint_1-400x400.jpg
    firepaint_1-400x400.jpg
    93.8 KB · Visningar: 254
Ja att måla i mörker med hjälp av en ficklampa är riktigt sjukt kul. Stod i mitt rum för ett par veckor sen i flera timmar och bara målade, målade och målade.

Fick till ett riktigt nice kort.

Bilagor

• cirklar.jpg
    cirklar.jpg
    57.1 KB · Visningar: 163
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar