It comes with the territory.mipert skrev:
Man får inte bryta benet på en motståndare i en volleybollmatch, men det är precis vad jag gjorde 1982...
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotograf fick på foten
- Trådstartare Calle S
- Start datum
mipert
Aktiv medlem
fast, det var efter smällen det.Calle S skrev:
Ja, det står ju:
"- Lynne fick panik. Hon försökte smita från platsen. Men flera vittnen och fotografer ställde sig i vägen för fordonet, säger en person som bevittnade händelsen."
Aha, missade det. Tja, lite action ska det väl vara bland kändisarna!mipert skrev:
fast, det var efter smällen det.
Ha! Åker dit på fredag! Vad säger du nu då?mipert skrev:
Erkänn att du saknar LA när du sitter i Norrköping.
Erkänn, erkänn...
mipert
Aktiv medlem
Sugen på lite volleyboll?Calle S skrev:
Ha! Åker dit på fredag! Vad säger du nu då?
Nu skall jag sluta tramsa och fortsätta retuschera några besvärliga jobbilder.
Mjaaäää... på stranden, då? Men då måste du köpa flygbiljett nu.mipert skrev:
Sugen på lite volleyboll?
Jag ska väl ta en kaffe och sedan släpa mig till Forex för att växla in lite dollares.Nu skall jag sluta tramsa och fortsätta retuschera några besvärliga jobbilder.
phase
Medlem
tormig skrev:
Nån som vet vad ett "gråtkalas" är? (bildtext #2)
"gråtkalas"
Inga träffar i SAOB.
--------------------------------------------------------------------------------
De vanligaste orsakerna till att det blir fel:
SAOB innehåller endast uppslagsord mellan A och TALKUMERA.
SAOB är en historisk ordbok och innehåller få nyord (t.ex. datorrelaterade termer).
SAOB tillåter endast sökning på uppslagsordets grundform.
SAOB följer en äldre stavningskonvention än vad vi är vana vid. Vi håller på att införa parallellformer med modern stavning för varje uppslagsord och dessa används som förvald inställning vid enkel sökning. Normaliseringsarbetet är dock inte fullständigt klart än.
SAOB kräver att du stavar uppslagsordet rätt.
=)
appel79
Aktiv medlem
mipert skrev:
[B
Man får inte bryta benet på en motståndare i en volleybollmatch, men det är precis vad jag gjorde 1982... [/B]
Hur lyckades du med det? Spelar själv volleyboll och förstår inte hur det har kunnat hända? Möjligen att någon stukar foten, för det händer ju rätt ofta.
ulfc
Aktiv medlem
Månne ett kalas där det fälls glädjetårar?tormig skrev:
Nån som vet vad ett "gråtkalas" är? (bildtext #2)
mipert
Aktiv medlem
Det är i volleyboll som i alla andra sporter, man respekterar motståndaren och berömmer varandra när man möts på turneringar för lyckade ingrepp under matchen. Oavsett nivå (jag spelade ganska högt upp, avbytare i elitserien typ).appel79 skrev:
Hur lyckades du med det? Spelar själv volleyboll och förstår inte hur det har kunnat hända? Möjligen att någon stukar foten, för det händer ju rätt ofta.
Men det finns alltid lag och individuella spelare som är illa sedda och skall ”märkas”. Vanligen genom att blockera ned bollen i ansiktet eller smasha dem på känsliga ställen. Jag servade bra och min grej var att lägga serve efter serve på samma spelare utan att han någonsin lyckade ta den.
Det fanns fula knep också, som att i smyg peta in foten under nät rispa håren på skenbenet med gummisulan, ofarligt men obehagligt.
Tyvärr fick en motspelare samma idé under match och resultatet blev att hans ben gick av när jag landade på det...
Fotograf121
Aktiv medlem
mipert skrev:
fula knep också, som att i smyg peta in foten under nät rispa håren på skenbenet med gummisulan, ofarligt men obehagligt.
Tyvärr fick en motspelare samma idé under match och resultatet blev att hans ben gick av när jag landade på det...
Medvetet eller???
Bäst man passar sig för dig...
stoltz
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Vadå "svensk" journalistik? Har du läst The Sun? Visst är det tramsigt, men knappast något som utmärker just svenska medier.
Tja, det stod ju i en svensk tidning som jag läser regelbundet och då utgår jag ifrån att det är svensk journalistik ;-) Dessutom vet jag vad Sun skriver emellanåt, men jag läser inte denna tidning regelbundet. så då kan jag inte bedöma hur den svenska journalistiken förhåller sig till den engelska. Vad jag syftade på är att skvallerjournalistik "a la the sun" genomsyrar den svenska pressen i allt större utsträckning (knutby t ex). Då är det svensk press i ett nötskal. Jag tror inte att jag skrev någonstans att det var unikt för den svenska pressen och att det inte existerade i andra länder. ;-)