Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotobutik i Heidelberg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan maila och fråga en kompis till mig, hon bodde där i 3 månader. Jag bara antar att det är Heidelberg - Tyskland du menar nu.

Hej! Jag har bott i Heidelberg i 13 år och här kommer det kanske något nedslående svaret: Någon jättebra renodlad fotobutik finnes ej.

Jag rekommenderar ProMarkt vid Bismarckplatz eller varför inte Mediamarkt (finns tre stycken, den ena bakom McDrive). Båda dessa kedjor har nätförsäljning www.promarkt.de eller www.mediamarkt.de och därtill goda priser. ProMarkt byter namn för jämnan men personalen är kvar och har sålt foto i många år. Ungefär på mitten av gågatan ungefär vid höjd med Uniplatz på samma sida som Heiliggeistkirche och finns en fullspäckad fotoaffär som jag inte minns vad den heter. Där kan du titta in, men i övrigt kan du glömma de mindre affärerna där.

Annars får du åka 25 km till Mannheim för att shoppa vidare. Eller avrför inte www.ebay.de ? Där får du precis allt och garanaterat till bättre priser än i affärerna!

Lycka till och ffa: NJUT av världens underbaraste stad!

Senast ändrad:
Förresten har nog ProMarkt nyligen bytt namn igen. Vad fasen heter det nu? ProfiMarkt? Minns inte. Spelar heller ingen roll heller. Det är gult och stort i Darmstädter Hof Zentrum och du ser det direkt när du är vid Bismarckplatz. Där har jag handlat mycket och alltid varit nöjd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar