ANNONS
Annons

Fotoböcker på svenska

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Berg

Aktiv medlem
Jag har nu läst Konsten att ta vinnande bilder som är skriven av Göran Segeholm. En helt otrolig bok, jag tycker verkligen ni ska läsa den.

Undrar nu om det finns någon där ute som vet om det finns några fler bra och lärorika fotoböcker? Helst nyare böcker som tar upp dagens teknik, och som är på svenska.

//Berg!

Bo Bergströms Bild&Budskap. Bra pris på Adlibris tex. Används på universitet och är utnämnd till "årets fackbok". Lättläst men bra. Jag gillar den.

Bo Bergströms Bild&Budskap. Bra pris på Adlibris tex. Används på universitet och är utnämnd till "årets fackbok". Lättläst men bra. Jag gillar den.

Okej. Men om jag ska ha en bok som går in mer på kameran, objektiven och tekniken, vilken bok är bra då?

Jag har läst scott kelbys böcker men gillar inte dom.

//Berg!

Ja då vet jag inte riktigt tyvärr, men andra kan säkert komma m förslag. Jag tycker nätet är bra, wikipedia är en bra start för sånt som bländare, slutartid, ISO - dvs grunderna, växla till engelsk version om de svenska känns "för korta". Gillar inte heller Kelby, han må va duktig men den där "humorn"...

Jag tycker du skall testa Scott Kelbys första bok. Det är klar nördvarning på honom, men kan man bortse från detta så går han faktisk igenom kameratekniker väldigt grundligt och bra.

//Björn

Jag känner att det måste varit en mardröm för översättarna att översätta Scott Kelbys fotoböcker. Han försöker vitsa hela tiden. Om man har överseende med det tycker jag dock att både bok 1 och 2 är bra referenser.

Låna hem från biblioteket eller köp scott kelby paketet som Adlibris har specialpris på just nu...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar