Annons

Fotoaffär i sthlm, med vettiga priser?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Nån nätbutik eller vanlig butik som säljer tillbehör till 300D?

Som rubriken lyder: Skulle gärna vilja veta nån butik i stockholm, eller nån nätbutik som säljer 300D:ns original tillbehör?

Är Framförallt intresserad av o veta pris på Trådutlösaren, samt "remmen" som man sätter i greppet?

/Jocce

Skall idag iväg och köpa lite grejer till kameran (300D). UV filter och stativ bland annat.

Nån som vet nån bra affär i sthlm, där de vet vad de snackar om, och har vettiga priser? (Kan vara i förorterna också!)

Har hört att det finns nån på söder, Holly Foto tror jag de heter, tänkte kika hos dem. Nån som har bra/dåliga erfarenheter av dem?

/Jocce

Holly Foto är en bra och seriös butik. Inte billig, men inte dyr heller. Har också ett gott sortiment av begagnat.

Fotokungen försöker vara en lågprisbutik.

Kameradoktorn är väldigt kunniga och har ofta rimliga priser, men kanske inte absolut lägst. Men de överraskar ibland med att ligga på samma pris som Scandinavianphoto.

froderberg skrev:
Holly Foto är en bra och seriös butik. Inte billig, men inte dyr heller. Har också ett gott sortiment av begagnat.

Fotokungen försöker vara en lågprisbutik.

Kameradoktorn är väldigt kunniga och har ofta rimliga priser, men kanske inte absolut lägst. Men de överraskar ibland med att ligga på samma pris som Scandinavianphoto.

Vart hittar jag fotokungen och kameradoktorn?
Är de duktiga o vet vad de pratar om?

Känner mig väldigt "överlämnad" till säljaren pga att jag inte har 100% koll, så vill inte ha nån säljare a´la Elgiganten.

/Jocce

Hm, är juh "söndag" idag :(

Holly verkar inte ha öppet, nån som vet om nån annan har öppet?

/Jocce

david-feldt skrev:
Prova Expert på fridhemsplan, specialicerar sig på fotoprylar.

/David

Hm, expert delar jag lixom in lite i samma som Siba/Elgiganten/On Off...känns inte som jag litar på dem till 100%....nån som har bra erfarenhet av just dem?

/Jocce

Handlar fotoprylar ibland från en expertbutik. Butiken ligger i och för sig inte i sthlm. Butiken upplever jag har kunnig personal, hyfsade priser och brett sortiment då de kan beställa allt man önskar. Detta kan nog bero på att butiken varit en fotobutik men blivit "uppköpt" av expert. Så jag har ingen dålig erfarenhet av expertaffärer med inrikting på foto.

/ MVH Mats

Expert Fridhemsplan är bra. Helt ok lagerållning, bra sortiment. Går inte att jämföra med vanliga Expertbutiker. Tror dock inte de har söndagsöppet.

Expert Fridhemsplan är inte som andra Expertbutiker... en kvartstrappa upp hittar du seriösa prylar o kunniga säljare... köpte det mesta där på min analoga tid, dvs förra årtusendet... sen ere väl tveksamt om ens de har öppet en annandag, kanske bättre att leta prylar en annan dag...

KGS skrev:
Expert Fridhemsplan är inte som andra Expertbutiker... en kvartstrappa upp hittar du seriösa prylar o kunniga säljare... köpte det mesta där på min analoga tid, dvs förra årtusendet... sen ere väl tveksamt om ens de har öppet en annandag, kanske bättre att leta prylar en annan dag...

Jo, ommer ta en tur till Holly Foto imorgon. Farsan sa att de mesta han handlat har han handlat där i alla år. Så trivs jag med dem när jag vart där och kikat på grejerna kommer jag nog också fortsätta handla där.

Gillar inte o köpa vissa grejer över nätet, även om det är billigare. Man vill juh klämma/känna och framförallt få lite experthjälp!

Blir till att åka till MIO och kika på säng med tjejen idag istället!

/Jocce - 300D Rules!

Hej och god fortsättning!

Blir nog svårt att någon fotoaffär öppen idag. Hittade dock en trådutlösare hos Scand.photo
"Canon Fjärrkontroll Rs-60 E3. Fjärrutlösare för avtryck upp till 0.6 meter avstånd.
Ljusmätningen fungerar. Passar till EOS 50,500N,30/33, 300,3000/IX/IX7"

För 245 kr. Kanske kan vara något.

Hälsningar

Jag kan tippsa om expert i skarholmen...har jobbat dar och vet att det ar kunniga..visst det finns en hel del extrajbbare pa helgerna men visst ar det sondagsoppet. :)
Skulle du fa hjalpa av en extra arbetare och vill prata om digitalkameror sa kommer nog den saljaren att lamna over dig till nagan mer kunnig.

En ganska liten affar men har det mesta i lager som tradutlosare, filter, stativ osv

Expert skarholmen

Expert på Fridhemsplan är bra.

Hollyfoto på Folkungagatan 132
Fapo Fotoservice Rosenlundsgatan 38
Sergel Foto Slöjdgatan 1

Sen har du ju Schönherrs på Upplandsgatan
icke att förglömma
med flera

Det var några av dom jag brukar besöka när jag är ner i S-holm

Göran

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar