Annons

Foto+utskrift=sant!

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det det Magnus? Se min skolengelska som jag hade för cirka 45 år sedan gör att jag har svårt att hänga med alltid men int hänger jag läpp för de int (c:

Anders, visst är det så men beroende på hur mycket man är i behov att göra sina utskrifter så är åtminstone jag beredd att ta den lilla kostnaden den ger mig per år. Om man måste göra mycket utskrifter så är det bättre att anlita typ ett tryckeri kanske för att hålla nere kostnaden. Vi har alltid ett val.

//R

Nu blev jag nostaligisk

Underbar film ... får mig att tänka tillbaka på åren då jag åkte runt Europa som servicetekniker till olika färgtillverkare.

Filmen visar hur man gör tryckfärg - inte skrivarbläck. Likafullt är filmen väldigt intressant.

Jo, tillverkaren i filmen säljer tryckfärg i pantone kulörer, men jag kan nog garantera att all färg tillverkas på det här sättet. Oavsett om det är tryckfärg, billack, husfärger, sedelfärg eller linoljefärger till blandade i något garage av entusiast.

Ett litet sidospår som kan vara kul att veta är att choklad har ungefär samma process. Skillnaden är att valsverken för choklad maler ner till ca 18-20 mikrometer medan färg är ca 5 mikrometer.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto