Annons

foto-pall

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Var köper man en bra, hyfsat lätt pall för att använda när man plåtar?
Har ni även förslag på en specifik pall så är det ännu bättre.

Var köper man en bra, hyfsat lätt pall för att använda när man plåtar?
Har ni även förslag på en specifik pall så är det ännu bättre.

Här kan du köpa jättefina pallar att fotografera!

"EUR-pall B" är min favorit, de mörka tonerna gör verkligen det där lilla extra!

/Hannes

(förstår du min poäng?!)

nej, men jag antar att du ansträngde dig lite för att missförstå

Om vi ska kunna tipsa dig om en pall så måste vi såklart veta vad du ska använda den till (inte bara "fotografering").
Vad ska du använda den till? Vem ska använda den, du eller någon annan (typ modell), eller i skogen? Hur hög ska den vara? Budget? Snurr eller fast? Hjul eller inte?

Skriver man bara "jag vill ha en pall, vilken?!" så kan man inte förvänta sig så mycket.

Och eftersom att jag inte visste någonting av detta så valde jag att länka till lastpallar (som jag f.ö älskar, bra till allt!)

/Hannes

Jag har som princip att aldrig köpa något som har ordet "klitt" i namnet (Fritidspall Asaklitt).
Nä, nu får jag sluta, jag har förstört den här tråden tillräckligt!

Ha en bra kväll! /Hannes

Den här typen är ju suverän.
vet dock inte var man köper en
http://starchief.blogg.se/2011/march/lite-mer-kul-prylar.html

EDIT: jag gillar inte de trebenta jaktpallarna

Petter ...
Jag gillar inte camping-pallarna då kamerautrustningen som hänger över axeln slår i metallen.

Sorry för den vaga frågan men tanken är att det är jag som skall sitta på stolen. Det kan vara när jag plåtar natur eller sport och jag misstänker att den bör vara minst 40cm hög.

Jag gillar inte camping-pallarna då kamerautrustningen som hänger över axeln slår i metallen.
.

När du sitter ner? I sådana fall är ju en trebent pall som någon länkade till innan ett bra alternativ. Köp ingen skit bara, bättre att köpa något riktigt som håller. Det är inte så kul när pallen går sönder precis när älgen kommer fram, eller hur?

/Hannes

När du sitter ner? I sådana fall är ju en trebent pall som någon länkade till innan ett bra alternativ. Köp ingen skit bara, bättre att köpa något riktigt som håller. Det är inte så kul när pallen går sönder precis när älgen kommer fram, eller hur?

/Hannes
Har oftast en kamera med 70-200 hängande i en black rapid rem men det slår i metallen på "campingpallarna" så det lutar mot något som jag länkade till.

Dock återstår en av ursprungsfrågorna, var köper man dem?

förutom på Gubbdagis så finns dom på Biltema, Jula mfl. hade en en gång som jag köpte på Ö&B och den höll flera år

Göran

Här har du en stabil och bekväm stol.
Jag har själv en likadan och kan sitta länge på pass utan att få ont.
Den är lätt och du trycker ihop benen, vilket gör den ännu kompaktare.

http://www.naturkompaniet.se/Product/ProductList.aspx?id=6532&fromsearchresult=true
Det var ett bra tips, ser ut som de jag är ute efter. Känns dock sådär att skicka efter något man inte ens suttit på. Har för mig att jag sett en butik i Borås som säljer jakt- och vandringsprylar. Kanske de har liknande stolar. Har inte Jula eller Biltema i Borås men väl ÖB

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto