Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto i Luleå skärgård!

Produkter
(logga in för att koppla)

mile

Aktiv medlem
Hej.. Jag undrar om någon har tips på fotoplatser runt om i Luleå skärgård.

/Richard

mile skrev:
Hej.. Jag undrar om någon har tips på fotoplatser runt om i Luleå skärgård.

/Richard

Oj det finns hur mycket som helst!

Nu tar du dig nog inte så långt ut på isarna dock:( Kolla tex med Isbrytar-personalen hur långt ut man kan åka nu. Isvägen ut mot Hindersön (Från Lövskär) håller för 3-Ton såg jag idag. Till sommaren är Småskär och Rödkallen härliga ställen! Kluntarna är ju på väg ut mot Småskär och där stannar man nog gärna till:) Sydost om Kluntarna finns det en ö...vet inte vad den heter men där finns det på Sydsidan ett GAAAmmalt skelett av ett skepp på stranden. Var själv ute kring Lövskärshamnarna idag och det är ju hur vackert som helst. Man kan utgå från Lövskärshamnarna eftersom man redan då är ganska långt ut i skärgården.

Men alltså det finns hur mycket vackert som helst!

Hoppas detta gav dig något iallafall!

Lycka till / Kenneth

Absolut! Tackar. Jag kommer att åka dit i början på sommaren och förmodligen ha tillgång till lite båtkraft att forsla mig med så transporter mellan öar är nog inte något problem. Är absolut intresserad av namnet på den där Ö'n med ett skeppskelett på om någon vet =)

mile skrev:
Absolut! Tackar. Jag kommer att åka dit i början på sommaren och förmodligen ha tillgång till lite båtkraft att forsla mig med så transporter mellan öar är nog inte något problem. Är absolut intresserad av namnet på den där Ö'n med ett skeppskelett på om någon vet =)

http://www.lulea.se/lulea/AlltomLulea/Svenska/Sport_fritid/skargard/default.htm

http://www.lulea.se/lulea/AlltomLulea/Svenska/Sport_fritid/skargard/nagra_oar/default.htm

Här har du lite länkar om Luleå skärgård så länge:)

Skall försöka hitta bland mina gamla sjökort vilken ö det är med skeppet vi söker?

/ Kenneth

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar