Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto i ínomhushall

Produkter
(logga in för att koppla)

ACVS

Aktiv medlem
Hej!
Önskar tips för tennis-foto. Hallen har gröna väggar, orange golv där själva spelplanen är grön. Relativt dålig belysning. Hälsn Anne
 
Till at börja med.

Vad har du...

för utrustning...


Ska du...

behöva köpa till någon utrustning?

Ljusstarkt är ordet .

//Lorryquai
 
Jag har en Canon 300D med båda kitobjektiven samt tamron AF 90/2,8 SP Di.´"Extern" blixt cullmann 36AF finns också. Ny utrustning är inte aktuell. Men det gröna och oranga färgerna i dålig belysning gör att jag tycker att det är riktigt svårt att få det bra. Så goda råd är jag tacksam över!
Hälsn Anne
 
ACVS skrev:
Jag har en Canon 300D med båda kitobjektiven samt tamron AF 90/2,8 SP Di.´"Extern" blixt cullmann 36AF finns också. Ny utrustning är inte aktuell. Men det gröna och oranga färgerna i dålig belysning gör att jag tycker att det är riktigt svårt att få det bra. Så goda råd är jag tacksam över!
Hälsn Anne

Hej! Glöm blixten, det bara stör spelarna...
Tamron, välj rätt position (det blir några meter) ISO till max, blende 2,8 slutartid 500 och önskar lycka till...
Kolla histogram...

MVH

Istvan
(skriv gärna privat så jag kan visa några bra och mera dåliga bilder inomhus...)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.