När vi träffades förra gången pratade vi om att ses idag på Evas Paley (idén kläcktes att flytta fikat till onsdagar för att undvika krockar med FFG:s möten). Tanken med platsbytet var att vi går och ser utställningen på Hasselblad Center efteråt. Nån som är intresserad?
Vilken förra gång talar du om här? Jag var närvarande torsdagen 140904, och då HÖRDE JAG INTE ETT ORD om att dagen skulle ändras till onsdagar, och att vi skulle fortsätta med varannnan vecka.
Tvärtom! Innan vi gick röstade vi enhälligt om att, primärt för att antalet deltagare hade blivit så lågt och sekundärt för att Fotofikat inte skulle kollidera med FFG:s månadsmöten, följa förslaget från Nemesis i sitt inlägg från 2014-08-31.
Så jag trodde att "vi" hade tagit tag i detta...
Men en förklaring kan vara detta. När jag kom till Fotofikat 140904 så var sex andra personer närvarande. De blev så att de av oss som satt vid den inre delen av bordet pratade om någonting, och de som satt vid den yttre delen pratade om något annat. "Den yttre delen" gick tidigast, så vi fyra "inre" blev kvar. En stund senare började ytterligare två förbereda sig för att dra, och då kom jag ihåg att det var meningen att vi skulle besluta om mötesfrekvensen under den närmast överblickbara framtiden. Vi röstade alla för Nemesis förslag.
Sedan satt jag kvar ytterligare 1,5 timmar och tjôtade med stackars Juhani...
Kan det ha varit så att förslaget om onsdagar kom från den "yttre delen" av bordet, men att detta inte kommunicerades vidare till "den inre"?
Då kanske vi kan "utvidga demokratin" genom att alla säger vad de föredrar här på forumet?
Förslår jag i alla fall. Men nu får jag nog se till att dra, så att jag kommer till Fotofikat innan det är avslsutat. Har hänt mig vid något tillfälle att det har varit helt tomt när jag kommit...