Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Nästa fika blir väl den 17 januari?

Sen hörde jag något rykte om julgransplundring närmare Mölndal nästa år.
 
Julgransplundring

Fotofika vänner!

Välkommen på traditionsenlig Julgransplundring!

Torsdagen den 24/1 kl. 18.00 i vår nya lokal på Krokslätts parkgata 58, Mölndal
Åk gärna kollektivt! Kommer du från centrum tar du buss 19 mot Mölndal.

OSA: gärna före 21/1!

Välkomna!

Hasse
 
Nu var det längesedan jag var med på något Fotofika eftersom jag varit tämligen risig. Är nu lite bättre så jag tänkte anmäla mig till Julgransplundringen den 24 jan. Förmodar att vi billösa lämpligen använder buss 19. Vilken är närmaste hållplats?

Kommer julgransplundringen den 24 jan att ersätta Fotofika-träffen imorgon eller den 31 jan?
.
 
Välkommen FlyerOne och alla fotofikare!

Nu var det längesedan jag var med på något Fotofika eftersom jag varit tämligen risig. Är nu lite bättre så jag tänkte anmäla mig till Julgransplundringen den 24 jan. Förmodar att vi billösa lämpligen använder buss 19. Vilken är närmaste hållplats?

Kommer julgransplundringen den 24 jan att ersätta Fotofika-träffen imorgon eller den 31 jan?
.

Julgransplundringen ersätter inte någon fotofika! utan är ett extra numera traditionsenligt arrangemang!

Närmaste hållplats buss 19 är Hökegårdsgatan och därefter en mycket kort promenad i bussens färdriktning mot mölndal

Väl mött!

Hasse
 
får man vara med?

Hej!

Fick syn på den här tråden och tyckte det låter kanon skoj med fotofika. Hur fungerar det? är det bara att skriva att man kommer, bara att dyka upp??

Johan
 
Välkommen, klart att du får vara med!

Det är inte alls nödvändigt att skriva här att du kommer, men visst kan det vara lite praktiskt att tala om detta.

Brukar börja kl 17, och vanligen finns det väl folk kvar till kl 19 eller så, vilket gör att det kanske inte är särskilt lönt att åka iväg just idag. Ibland kan det förstås hända att några sitter kvar och tjôtar betydligt längre än så. Normalt är det Fotofika varannan torsdag udda veckor.

Torstag nästa vecka är det dock ett extra möte insatt - Julgransplundring hos Hasse Carlbrand. Där kan det dock vara bra att du anmäler dig, så att han vet ungefär hur mycket Pommac han ska köpa in... :)

Se Hasses inlägg ovan.
.
 
Hur gör ni med respektive, får de följa med eller lämnar ni dem hemma? :) det ser ut som jag kan komma iaf om det finns någon plats kvar vill säga? :) är i Mölndal rätt mycket och idag var jag och fotade vid forsen! Grymt häftigt där just nu med all isbildning.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 
Bor inte i Götelaborg men Mats Alfredsson är en känd gatufoto kille som ska ha en Photowalk snart.

Han finns på Facebook.
https://www.facebook.com/events/317123928406977/

Så här skriver han...

Saturday, February 9, 2013
12:00pm until 3:00pm in CST

Utanför Soho, Södra Larmgatan 16, Göteborg.

Jag och min vän Christer Hedberg skall testa en grej jag var med om nyligen i Chicago. En photowalk med öppen inbjudan, fast i Göteborg. Alla som känner för det är välkomna att ses utanför Restaurang Soho, Östra Larmgatan 16, den 9 februari kl 12.00.

Därifrån kör vi en tre timmars photo-streetwalk, utifrån en bestämd rutt. Karta över rutten kommer att publiceras senare.

Det finns inga krav förknippat arrangemanget. Inget workshop, ingen kurs, ingen kostnad. Eventuellt fixar vi så det går att lägga upp bilder på en FB-sida/grupp efter.
Det hela handlar bara om att ha kul tillsammans med likasinnade. Enda kravet är att du gillar att fotografera.
De som kommer, de kommer.

Vi avslutar med ett besök på någon pub, för de som känner för det.

Vad säger ni, finns det ett intresse?

Mats och Christer.

PS. Vi kommer löpande att påminna om eventet på våra FB-sidor och ni får gärna dela på ert håll. Anmäl gärna ert intresse i det här eventet. Vi kommer dock att köra, oavsett väder och antal deltagare.
 
Tyvärr får jag stå över julgransplundringen, men jag blev klart nyfiken på Photo Walken som annonserades i tidigare inlägg! :)
 
Fotoutställningar i Göteborg

Just nu pågår det flera intressanta fotoutställningar i Göteborg så jag tänkte föreslå en runda på dessa.

Följande hade jag tänkt mig
Hasselblad center, Taryn Simon
http://www.hasselbladfoundation.org/taryn-simon/sv/

Göteborgs konstmuseum, August Strindberg
http://konstmuseum.goteborg.se/wps/portal/konstm/utstallningar

Världskulturmuseet, A day in the world
http://www.varldskulturmuseerna.se/...ar/aktuella-utstallningar/a-day-in-the-world/

Mitt förslag på dag är söndag 17/2. Kl 11.30.

Något intresse?

//Daniel Z
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.