Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

foto assistent

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
hur hittar man nån att vara foto assistent hos.. är det bara att ringa runt eller?
Hade tänkt mig göteborg.
 
undrar med...
kan tänka mig var som helst tror jag... frankrike eller tex holland. genre dokumentär eller åt konst hållet...
 
Ja det är nog bara att ringa runt å fråga, tror att det kan vara en bra idè att visa upp egna bilder med, så skicka ett mail först med cv å länk till egna bilder ring sedan.

mitt tips

Lycka till!
 
Jag skulle rekommendera att sätta upp en lapp om att du söker ass jobb på ett yrkeslabb. Dit kommer många fotografer.Idag är det ett stort plus om man har digital erfarenhet.Även körkort vet jag många frågar efter.Men även utan dessa egenskaper är det bara att söka. Jag jobbade själv 5 år som ass och trivdes jätte bra.
 
Vore ju jätte roligt att få jobba ett tag som assistent, och framför allt lärorikt
Har sökt til Fotoskolan i Stockholm men om jag inte kommer in där har jag tänkt försöka bli fotoassistent åt någon. Många fotografer har ju gått den vägen så det är nog inte helt fel.

Någon som förresten vet ungeär vad man tjänar som assistent?
 
Se det snarare som gratis utbildning än något du kommer att tjäna pengar på. Du lär inte bli rik på det iaf.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.