Annons

fotar du tjejer på stan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kristian h skrev:
Om någon skulle springa och fota mej hela dagarna när jag visade mej på stan skulle jag ta det som en ära ;)

Tror du att hon som skrev inlägget är allvarlig?
Om du tror det, hur kan du då driva med hennes känslor på ett sånt sätt?
Du har ju egna barn verkar det som, sätt dig hellre in i det, hur skulle du känna om det låg gubbar i buskarna och smygfotade dem med teleobjektiv?
 
Till den som tyckte det var osannolikt att en röstberättigad 18-åring har så dålig koll kan jag tala om att jag träffat många 18-20-åringar som är minst lika okunniga och värre ändå. Inget ovanligt i dagens samhälle tyvärr.

Dock verkar ju snacket om att sälja korten på Blocket och det där lite väl knasigt för att vara sant.
 
Martin F skrev:
Till den som tyckte det var osannolikt att en röstberättigad 18-åring har så dålig koll kan jag tala om att jag träffat många 18-20-åringar som är minst lika okunniga och värre ändå. Inget ovanligt i dagens samhälle tyvärr.

Håhåjaja, det var bättre på den gamla goda tiden. På 1800-talet hade alla 18-åringar järnkoll på sina rättigheter och alla lagparagrafer. Vad lär de ut i skolorna nuförtiden! ;-)

/Pontus

PS. Jag har träffat mycket intelligenta och insatta 18-åringar. DS.
 
Estethia skrev:
alltså, hon menar att hon ska sälja själva minneskorten på blocket. inte bilderna.. ;o)

Jaha, hum. Jag tyckte det var roligare att sälja bilder från andra länder... Ja, ja, lite roligt är det ju att sälja minneskorten på blocket också!

/Pontus
 
Jovisst var det minneskorten hon skulle sälja, men att sitta och snacka om olaga porrfotograferande eller hur det nu var och sedan sälja sina stulna minneskort på Blocket...njäee... så dum får man inte vara.
 
Martin F skrev:
Jovisst var det minneskorten hon skulle sälja, men att sitta och snacka om olaga porrfotograferande eller hur det nu var och sedan sälja sina stulna minneskort på Blocket...njäee... så dum får man inte vara.

ja men, haha, det var ju det som var så roligt.
snacka om att kasta sten i glashus! *lol*
 
bEPH skrev:
Tror du att hon som skrev inlägget är allvarlig?
Om du tror det, hur kan du då driva med hennes känslor på ett sånt sätt?
Du har ju egna barn verkar det som, sätt dig hellre in i det, hur skulle du känna om det låg gubbar i buskarna och smygfotade dem med teleobjektiv?

Om de smygfotograferade skulle jag nog inte märka det. Skulle jag märka det skulle jag ju givetvis fråga varför. Jag är ju gubbe och har mål i munnen. Ser det inte som något större problem.

Jag ser däremot problem med att man skall känna sig utsatt som fotointesserad. Men jag antar att for oss som vill ta stadsbilder etc helt enkelt får en kvart om dagen då det skall vara folkfritt på gatorna... Dessutom borde man nog se till att samtidigt täcka över alla nummerplåtar för de gubbar som passar på att besöka fel fru under den kvarten ;)
 
Hustomten skrev:
"Fota folk i Sthlm" (alla åldrar och kön)
Lördag 8/5 kl 10.00 - 12.00

Lite lång resa för ett par timmars jakt, men vi kan väl göra det till en aktivitet a la "En dag i Sverige" så får alla plåta järnet i sina hembyar under just lördagen som därmed gör andra lördagen i maj till "Gatufotots dag".

Sen kan väl nån hustomte eller annan duktig medarbetare skapa ett galleri för gatubilder tagna just den dagen. Inget fusk ;-)

Länktips: http://w1.131.telia.com/~u13121867/utrustning.html
Läs & Lär

Ser att KUF´arna har möte den dagen http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=21987 och om jag inte missminner mej så har vi möte i HDFS också den dagen...
 
Senast ändrad:
Kristian h skrev:

Jag ser däremot problem med att man skall känna sig utsatt som fotointesserad.[/B]

Det var väl hon som var utsatt, snarare är väl du förövaren?

Hon upplevde att det var ett problem att folk tog bilder av henne.
Inte en person utan att "massa" (jag antar en tillräckligt stor bunt personer för att hon inte individuellt ska kunna påverka alla), hon känner sig obekväm med detta och vill säga ifrån.
Då borde just detta forum vara stället att säga ifrån för här borde man ha förstånd att lyssna och ta åt sig av kritiken?
Att istället för att svara utsätta henne för klar mobbing kommer inte att ge gruppen "seriösa fotografer" pluspoäng hos henne.
 
Varför fotar inte tjejer andra tjejer på stan,, är det miiindre "fel"?

Eftersom tjejerna i sina tjejtidningar nästan enbart sitter och tittar på bilder på andra tjejer så tycker man ju att också dem borde fota mer tjejer, eller?

Hmmm, har funderat länge över det faktumet:)

Mvh Niclas
 
bEPH skrev:
Om man fotograferar någons bakdel så borde det kunna klassas som sexuella trakasserier eftersom personen har reducerats till en bakdel som många anser kan ha viss sexuel stimuli.
Hjälp, trollen förökar sig!
 
tormig skrev:
Hjälp, trollen förökar sig!

Ja, antingen är det ett nytt, något maskerat troll, eller så är den en väldigt förstående person som vägrar tro på troll fast han har ett framför ögonen!

Men det är sant, man ska vara snäll mot trollen, de är också människor. Eller..? ;-)

/Pontus
 
bEPH skrev:
Det var väl hon som var utsatt, snarare är väl du förövaren?

Hon upplevde att det var ett problem att folk tog bilder av henne.
Inte en person utan att "massa" (jag antar en tillräckligt stor bunt personer för att hon inte individuellt ska kunna påverka alla), hon känner sig obekväm med detta och vill säga ifrån.
Då borde just detta forum vara stället att säga ifrån för här borde man ha förstånd att lyssna och ta åt sig av kritiken?
Att istället för att svara utsätta henne för klar mobbing kommer inte att ge gruppen "seriösa fotografer" pluspoäng hos henne.

äääähhh skojar du med mej nu eller ??? Hur skulle du själv reagera om någon tog din utrusting och var uniformsklädd. Snälla söta Björn nu tycker jag du utan anledning går till angrepp mot ett försvinnande litet storstadsproblem. Vem har sagt att jag är seriös fotograf och på vilket sätt har jag mobbat henne ???

Din provocerande inställning gör att du hamnar i facket "rätt oseriösa inlägg på fotosidan" där du tar kamp för ett problem som inte är ett problem. Ge dej på ett lite större problem istället för att försöka på ett naivt sätt trigga den här lustiga diskussionen.


Sexuella trakasserier får och mobbing får stå för dej!
 
Vi får nog lämna in ett förslag på att det skall heta forumsidan där fotografier kan förekomma liksom troll och björnar ;)
 
Pongu skrev:
Ja, antingen är det ett nytt, något maskerat troll, eller så är den en väldigt förstående person som vägrar tro på troll fast han har ett framför ögonen!

Men det är sant, man ska vara snäll mot trollen, de är också människor. Eller..? ;-)

/Pontus

Eller ett och samma troll med Schizofreni?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.