Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota vinterfåglar i Täby den 16 och/eller 17/2

Produkter
(logga in för att koppla)
törnan skrev:
Jag som aldrig har fotat småfågel tidigare har en känsla av att mitt 70-200 på en 30D är i kortaste laget, är det någon av er som ska med nu på söndag som har en 1.4xTC att låna ut?

jag kan ta med lite extra saker. jag ska ju till uppsala efter så då är mitt 300'a med kan även ta med en extra 1,4. själv tar jag nog mitt 500 ;)

SM0SBI skrev:
jag kan ta med lite extra saker. jag ska ju till uppsala efter så då är mitt 300'a med kan även ta med en extra 1,4. själv tar jag nog mitt 500 ;)

Jättesnällt av dig!

Hade jag haft ett 300 eller 500 hade jag säkert tagit det med ;)

Jag införskaffade en 1.4x TC idag; så jag kommer hamna på 448mm med 70-200 f/2.8 och bländare på f/4.0. Hoppas det räcker :)

När vi ändå är inne på stativ, enben eller treben? Eller både och? Slipper man släpa på onödig vikt så gör det inget.

Jag som åker kommunalt till Täby station via Roslagsbanan; är det vid närmasta ICA som finns på plats eller måste jag vandra ytterligare? Har aldrig varit i Täby tidigare. ^^

Bo Johansson skrev:
Jag tänkte se hur det här fungerar men är nog inne på ytterligare träffar som omväxling till soloraiderna... Det verkar som om många tycker att söndag förmiddag är en bra tid, så det kan man ju rikta in sig på. Vi hörs ! mvh/Bo

Hej,
jag hänger gärna med nästa gång, kameran är på service nu men den borde bli klar nästa vecka.

/TC

Jag skulle också gärna hängt med, tyvärr så är jag upptagen imorn och det kanske är lite sent att "anmäla" sig nu.
Hör gärna av er om det blir fler turer! :)

Tommy

zwc skrev:
Jag som åker kommunalt till Täby station via Roslagsbanan; är det vid närmasta ICA som finns på plats eller måste jag vandra ytterligare? Har aldrig varit i Täby tidigare. ^^

Jag är osäker på vilken station du menar . Ring mej på mobilen så klarar vi ut det här. Jag kan nog hämta dig vid tåget. mvh/Bo

Nu är man hemma igen efter en härlig dag i skogen.

Stort tack till Bo som lät oss följa med. Det här är något jag gärna gör om.

Tack till Bosse som lät oss få följa med på fågelturen. Det var lärorikt för en novis i skogen. Det blev trots allt en hel del fina bilder, trots vårvärmen.
Kul att träffa likasinnade och prata foto och testa lite värre gluggar :)

Hoppas vi ses igen

// Göran

Måste säga att det gick över förväntan idag, fick ett par bilder jag är ganska nöjd med.

Tack pontus för lån av 300 och TC

Bilagor

• _mg_6118 copy.jpg
    _mg_6118 copy.jpg
    45.6 KB · Visningar: 287
Tack själva !

Till Göran, Jonas och Pontus ! Kul att ni trivdes, och det blev ju lite bilder också ! Lite "otur" hade vi nog med det soliga, varma vädret !

Nästa söndag skulle jag vilja ta med andra som inte kunde vara med igår.

Men hör gärna av er specifikt när ni vill ut igen. Jag tycker att två är optimalt för att fotografera, för att kunna röra sig tillräckligt fritt.

Ni kan också fota själva eller ta med någon annan, skogen är ju fri och det gäller "min" matplats också !

Bo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar