Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fota vinterfåglar i Täby den 16 och/eller 17/2

Produkter
(logga in för att koppla)
Ny tur 24/2 !

Till Anders, Bernhard, Tommy och Tomas.

Vi tar en ny tur den 24/2 med samling ICA vid E18, Viggbyholmsmotet, kl 0900.
Hör av er till mig senast onsdag om ni vill vara med. Kommer alla så är det lagom antal, annars bjuder vi in fler.

mvh/Bo

Tyvärr så är det årlig sportlovsresa till Sälen nästa vecka så på söndag får jag nöja mig med skid-foto.

Jag är på, denna gången får jag kolla upp lite närmare vart jag ska innan jag åker iväg. ^^

Jättekul ide Bo. Jag är gärna med någon gång. Jag bor i Täby. I Visinge. Så vi kan ju ta en tur framöver. På söndag är jag i Tännäs och hälsar på farbror vinter. Hör gärna av dig. Hälsningar Arne.

Re: Ny tur 24/2 !

Bo Johansson skrev:
Till Anders, Bernhard, Tommy och Tomas.

Vi tar en ny tur den 24/2 med samling ICA vid E18, Viggbyholmsmotet, kl 0900.
Hör av er till mig senast onsdag om ni vill vara med. Kommer alla så är det lagom antal, annars bjuder vi in fler.

mvh/Bo
Hej,
vad är närmaste angöringsplats om man åker kommunalt ? SL har en hållplats som heter Löttingelund är det i krokarna av sjön ? Eller är det Täby Kyrkby som gäller ?

Re: Re: Ny tur 24/2 !

thc skrev:
Hej,
vad är närmaste angöringsplats om man åker kommunalt ? SL har en hållplats som heter Löttingelund är det i krokarna av sjön ? Eller är det Täby Kyrkby som gäller ?

Jag svarar i Bo´s ställe, ja Löttingelund är närmare.

ArneBerne skrev:
Jättekul ide Bo. Jag är gärna med någon gång. Jag bor i Täby. I Visinge. Så vi kan ju ta en tur framöver. På söndag är jag i Tännäs och hälsar på farbror vinter. Hör gärna av dig. Hälsningar Arne.

Då är vi ju nästan grannar, jag bor på Skylvägen ! Vi hörs ! mvh/Bo

Hej Bo och tack för inbjudan! Självklart vill jag hänga med och fota lite mesar!

En liten undran bara, kan man möta upp vid löttingelund hållplats (åker komunalt) istället? Jag bor i vallentuna och annars så får jag ju åka förbi och sedan tillbaka...

Ser fram emot söndagen, hoppas på vädret nu bara!

Löttingelund 0905 på söndag

Foto Totto skrev:
Hej Bo och tack för inbjudan! Självklart vill jag hänga med och fota lite mesar!

En liten undran bara, kan man möta upp vid löttingelund hållplats (åker komunalt) istället? Jag bor i vallentuna och annars så får jag ju åka förbi och sedan tillbaka...

Ser fram emot söndagen, hoppas på vädret nu bara!

Du är välkommen, vi plockar upp dig när vi passerar !
mvh/Bo

Re: Re: Ny tur 24/2 !

thc skrev:
Hej,

Ja Löttingelund blir bra. Vi plockar upp dig 0905. mvh/Bo

Nu har jag läst tidtabellen !

zwc skrev:
Jag är på, denna gången får jag kolla upp lite närmare vart jag ska innan jag åker iväg. ^^

Om du åker roslagsbanan mot Österskär och stiger av vid station Galoppfältet 0854 så möter jag. Ladda mobilen :) mvh/Bo.

Re: Re: Re: Ny tur 24/2 !

Bo Johansson skrev:
Ja Löttingelund blir bra. Vi plockar upp dig 0905. mvh/Bo

Nedan är vad SL utlovar på sin hemsida, hoppas det är samma Löttingelund :)

Ta buss 607 från Djupdalsvägen mot Danderyds sjukhus.
Den går från Djupdalsvägen ca 07:46
och kommer till Rinkeby västra ca 08:05.

Gå från Rinkeby västra till Rinkeby norra.

Vid Rinkeby norra byter du till buss 604H mot Danderyds sjukhus.
Den går från Rinkeby norra ca 08:19
och kommer till Tibbleskolan 08:30.

Vid Tibbleskolan byter du till buss 615 mot Arninge.
Den går från Tibbleskolan ca 08:48.
Du är framme vid Löttingelund 09:00.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar